Zoeken
  • EdgarNijdam

Wat is jouw Contributie aan de wereld?

Bijgewerkt: jul 24





Mijn derde blog van ā€œThe A-Z Authentic Personal Branding Storiesā€ gaat over CONTRIBUTIE. Wat heb je met jouw personal brand te geven aan de wereld, zodat je mensen helpt met het oplossen van hun problemen, zodat ze transformeren en groeien?


De meeste blogs die je zult lezen over personal branding richten zich met name op sociale media.Ā Ik ben ervan overtuigd dat de sociale media van pas kunnen komen om je personal brand te promoten. De vraag is echter of het wel echt en authentiek overkomt? Als je ijdel of een perfectionist bent, is het goed mogelijk dat de sociale media uiteindelijk negatieve gevolgen kunnen hebben.


Ja, je kunt er goed uitzien op sociale media, het is maar de vraag of mensen dat door jou zelf gecreĆ«erde personal brand omarmen. Wat kun je nu als persoon doen om te blijven winnen?Ā Ik denk dat personal branding niet echt nodig is. Wat een opluchting, zal je denken. Ik ga je ook vertellen waarom.Ā 


Is het een zinloze race....


Je kunt je afvragen: ā€œBen ik echt succesvol vanwege mijn personal brand of ben ik bezig met een race die er niet toe doet en me geen vreugde en energie zal geven als ik aan het einde van mijn leven terug denk aan wat ik hebt betekent"?


Maak je een verschil in de wereld of gebruik je je personal brand enkel en alleen als zelfverheerlijking? Is je personal brand voor jou de focus op je eigenbelang te richten of wil je nuttig zijn en waarde leveren, zodat je mensen helpt zich te transformeren en te groeien?Ā 


Je hebt iets te geven en het is goed om voor jezelf te bedenken wat jouw contributie is aan de wereld. Dit is wat je helpt om online fans op te bouwen en dat is uiteindelijk het doel van personal branding.Ā Je hoeft dus niet te doen alsof je op dit moment de belangrijkste persoon ter wereld bent.


Je hebt je eigen verhaal, je eigen levenslessen en je eigen boodschap en door deze op een oprechte, intelligente en authentieke manier te delen met de wereld ga je een verschil maken. Sociale media zijn natuurlijk het ideale platform om deze te delen. Denk echter goed na over je bedoeling. Probeer jezelf te zijn en vind een manier om mensen te helpen.



Maak het verschil en GEEF....


Er zijn twee redenen waarom je zou moeten geven.Ā De eerste reden is dat geven misschien wel de krachtigste manier is om bekend te worden om de juiste redenen.Ā De tweede reden is dat wanneer je aan anderen geeft, je zelfvertrouwen groeit waardoor je goed in je vel zit.Ā  Dat klinkt veel beter dan de 'Fear Of Missing Out' die de sociale media je kunnen geven, toch?


Een succesvol personal brand gaat dus niet over je uiterlijk waarmee je invloed probeert af te dwingen. Het gaat over het creƫren van waardevolle inhoud over een lange periode en het opbouwen van een loyale aanhang. Het gaat over het opbouwen van vertrouwen in jezelf en je ideeƫn.


Het probleem is dat mensen ongeduldig zijn. Bij de start van personal branding zoek je meestal iemand die je vertelt wat je goed doet. Vaak krijg je de verkeerde feedback.Ā 

Je kunt niet verwachten dat als je Ć©Ć©n artikel plaatst direct duizend views krijgt.Ā Het merk Elon Musk werd ook niet op een dag gebouwd.



Je personal brand draait om betrokkenheid.Ā Of tien mensen je eerste artikel lezen of honderd. Het maakt allemaal niet uit. Aangezien het opbouwen van je personal brand een proces is, is het in het begin belangrijker om te weten hoe je huidige fans reageren.Ā Wanneer ze zich niet bezighouden met je inhoud, is dat een duidelijk teken dat je je strategie moet veranderen.


Wat een personal brand creĆ«ert en wat je uiteindelijk als expert wilt bereiken, is de consistentie om je kennis te delen met mensen die je wilt bereiken.Ā Als je publiek iedereen is, dan is je publiek niemand. Wanneer je op je eigen unieke manier deelt wat je weet, positioneer je jezelf als iemand die het waard is om naar te luisteren.


Door regelmatig waardevolle inhoud te delen, wordt je een inspirerende bron van kennis in je branche, blijft je top-of-mind, bouw je vertrouwen op in je markt en trek je een loyale aanhang aan.


Kortom, in plaats van zelfverheerlijkende plaatjes, betekent personal branding niets anders dan het leveren van waarde. Waarde die van belang is binnen je branche, rekening houdend met het feit dat het aantal volgers en fans zich niet direct vertalen naar invloed.Ā Het gaat niet alleen om jou en je succes, maar wat je voor anderen kunt doen. Het is een kwestie van geven en het delen van je eigen levenslessen, verhelderende ideeĆ«n en je boodschap.

Wanneer mensen je vinden in hun zoektocht naar de antwoorden op hun problemen, dan wordt jij het antwoord.


Wellicht vraag je je af waarom ik mij verdiep in personal branding? Allereerst omdat ik het een uitermate boeiend onderwerp vind. Ik leer veel en wordt iedere dag iets beter in wat ik doe. De belangrijkste reden echter is dat ik extra waarde wil leveren in mijn vakgebied van maatkleding. Het gaat wat mij betreft niet om het pak, maar om de man in het pak.

Ik wil mannen laten 'groeien' in hun pak en ze bewust maken van en helpen met het ontwikkelen van een personal brand, zodat ook zij waarde kunnen leveren in hun vakgebied.


In mijn vierde blog behandel ik de "D" van doel. Waarom heb ik de beslissing genomen mezelf te verdiepen in de wereld van Personal Branding en en wat is mijn doel. Tot volgende week.



Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, ā€œTailormade for Menā€. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over ā€œTailor your Personal Brandā€ zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is ā€œThe Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet om het pak, het gaat om de man in het pak!

0 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

ā€‹

Ā©2020 Edgar N. - NL002148971B67