• EdgarNijdam

Wat bestaat niet, maar heb je wel invloed op?



Je ziet en leest het tegenwoordig steeds vaker: je presenteert jezelf als een merk. Het is belangrijk dat je dit op een positieve manier zichtbaar maakt, aangezien alles wat online staat als het ware jouw visitekaartje is. Maar hoe zorg je ervoor dat alles wat online over jou te vinden is, in je voordeel werkt?


Een jaar geleden startte ik mijn personal branding reis. Nu een jaar later kan ik niet alleen terugkijken op een boeiend, energiek en leerzaam jaar, maar zie ik ook al de resultaten van mijn personal branding reis.


In één van mijn podcasts kreeg ik deze vraag voorgeschoteld:


Wat bestaat niet, maar heb je wel invloed op?


Weet je het?


Door goed na te denken over je authentieke personal branding ontstaat stap voor stap het antwoord op bovenstaande vraag.


Zie je het nu?


Het antwoord is: JE TOEKOMST!


Jij bent de toekomst en je toekomst ziet er goed uit!

Wanneer je NU besluit om een authentiek personal brand te ontwikkelen, zal je stap voor stap de TAILOR worden over je eigen toekomst.


Hoe definieer je je Authentieke Personal Brand?


Stel jezelf deze vragen voordat je begint met het bouwen van een Personal Brand en richt je op je waarden, je publiek en je boodschap. Beantwoord deze zo goed mogelijk om je Passies, je Superkrachten, je Waarden, je Doel en jouw oh zo belangrijke Onderscheidend Vermogen te ontdekken.


15 vragen voor het definiëren van jouw authentieke personal brand.


Je Passies


Je passies geven je energie en ondersteunen je authenticiteit. Passie brengt anderen naar je toe, omdat ze de energie ervaren die je uitstraalt. Wees duidelijk over wat je beweegt en koppel je passies aan wat je doet en hoe je het doet.


1. Over welk(e) onderwerp(en) kun je eindeloos en enthousiast praten?


2. Over welke onderwerpen kun je moeiteloos studeren en lezen om je kennis te vergroten?


3. Van welk deel van je werk hou je het meest?


4. Wat zou je dag in dag uit graag doen?




Je Superkrachten


Wat doe jij beter dan alle anderen. Dit zijn vaak dingen waar je weinig moeite of moeite voor hoeft te doen, en die daarom vaak over het hoofd worden gezien als 'de gemakkelijke dingen', maar ze vormen de kern van wie je bent. Maak je in dit stadium geen zorgen als het niet iets is waarvan je denkt dat je het de rest van je dagen zou willen doen. We zijn hier nog in de onderzoeksfase:


5. Wat doe je beter dan wie dan ook?


6. Wat vind je gemakkelijk om te doen?


7. Als je een prijs zou ontvangen, waar zou die dan voor zijn?


8. Wat zou je bij anderen kunnen aanmoedigen? (wat doen anderen graag voor en met jou?)



Je Waarden


Je waarden zijn je operationele principes. Ze beïnvloeden hoe je je voelt en gedraagt. Als je bedenkt wat jouw waarden zijn, kan je bepalen hoe je je tijd wilt besteden. Wanneer je werkt met je waarden en bedrijfsprincipes, heb je een extra momentum, gemak en vertrouwen.


9. Wat zijn je top drie ergernissen?


10. Door welke situatie voel je je het meest boos of geïrriteerd?


11. In welke situatie voel je je het gelukkigst en het meest op je gemak, alsof alles mogelijk is?



Je Doel


Net als waarden, kan het identificeren van je doel je helpen naar een pad te leiden dat al zijn eigen momentum heeft. Het identificeren van jouw 'doel' kan je leiden naar wat je moet nastreven en wat je moet vermijden. Je doel is verbonden met hoe je wilt bijdragen aan de wereld buiten je carrière. Het beschrijft jouw rol bij het omzetten van jouw visie in de realiteit.

De volgende vragen helpen je bij het bepalen van jouw doel:


12. Wat is je grootste hoop of droom?


13. Als je een meevaller in geld had en niet hoefde te werken, hoe zou je je tijd dan besteden?



Je Onderscheidend Vermogen


Zoals Oscar Wilde ooit zei:


‘Wees jezelf, alle anderen zijn bezet.’

Personal branding gaat over jezelf zijn. Stel jezelf deze vragen om te bepalen wat jou uniek maakt, wat jou een uniek merk maakt, geen handelsartikel.


14. Welke verandering heb je in de wereld aangebracht?


15. Welke vaardigheden en talenten onderscheiden jou van je leeftijdsgenoten?



JEZELF deze vragen stellen, zal je helpen je waarden te definiëren. Als je je waarden begrijpt, kan je je boodschap vormgeven. Het uitspreken van je boodschap helpt je jouw publiek te bereiken.


Mijn boodschap is vorig jaar ontstaan en ik bereik hier steeds meer mensen mee. Middels mijn blogs en mijn podcasts deel ik mijn boodschap met verve. Het maakt me gelukkig en ik ontvang met regelmaat mooie en bijzondere feedback en inspireer er mensen mee om de eerste stappen te zetten in hun authentieke personal branding reis.


Mijn boodschap is: “Maak maatwerk van je leven” en gaat over hoe je je leven in eigen hand kunt nemen. Mijn TAILORING model leert je hoe je als individu TAILOR kunt worden over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.


Mijn waarden deel ik in iedere blog en in iedere podcast. Het gaat over verbinden, leren, inspireren en met stijl groeien in je maatpak, zodat je de TAILOR wordt over je eigen leven.


Gisteren ontving ik een Whatsapp bericht van iemand die ik al jaren niet meer had gezien en gesproken. Hij schreef:


“Ha Ed! Wat een geweldige podcasts maak jij zeg, echt te gek. Ik heb er de hele vakantie naar geluisterd en je hebt mij echt weten te inspireren, dank je. Daarnaast hebben jouw podcasts mij (nog meer) aan het denken gezet over het, ‘waar word ik nou echt gelukkig van in het leven’ en ‘wat betekent dat voor mij’? Zullen we binnenkort een koffietje doen”?


Hij is niet de enige met deze vragen. De concurrentie is groot en dat betekent dat jij je moet onderscheiden van de rest. Jij bent de toekomst en jij bent uniek. Maak daarom duidelijk wat jou uniek maakt, vergeleken met anderen in jouw vakgebied. Je persoonlijke verhaal, je levenslessen en je boodschap zijn hierin van onschatbare waarde. Je authenticiteit maakt hierin het verschil.


Hoe ziet jouw plan eruit?


Ik wens je veel succes met het ontwikkelen van jouw plan!


Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk :) “Maak maatwerk van je leven” en wordt TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.


Verbind, Leer en Inspireer en Groei met Stijl in je Pak en word de TAILOR over je eigen leven!


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld.


Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over zijn eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.


Met de BLUES training en het TAILORING model versterkt Edgar ambitieuze vrouwelijke coaches, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.


Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.


“The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de mens in het pak! Het gaat om jou!


Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.


Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?


36 keer bekeken0 reacties