Zoeken
  • EdgarNijdam

Voel jij urgentie? Dit is het moment.



Ik ben 23 jaar en heb tot nu toe een geweldig en ongecompliceerd leven. Met mijn TMO diploma op zak vind ik mijn eerste baan in de mode en verlaat ik het huis van mijn ouders om op mezelf te gaan wonen in Utrecht. Ik ben er klaar voor, althans dat denk ik. Is dit wel wat ik echt wil? Ben ik voorbestemd om in een winkel te staan? Ben ik daar niet te goed voor? De toekomst zal het leren.


Op een gewone doordeweekse avond zit ik met vrienden in een kroeg in Utrecht. We hebben die dag gewerkt en hebben plezier en drinken wat biertjes. Een goede vriend van me vraagt me om mee te doen met de gokautomaat wat nieuw voor me is. Ik stop een gulden in de gokkast en binnen een paar seconden...., tsjing tsjing. Met 1 gulden win ik 50 gulden.


De jaren daarna werk ik me op van de ene naar de andere baan. Eén ding blijft hetzelfde, ik houd er een tweede carrière op na, een soort van dubbelleven, waardoor ik me ongemakkelijk en onzeker voel over mezelf, mijn relaties en mijn geloof in geld. Ik ben voorbestemd om succesvol te worden, maar gooi mijn eigen glazen in. Ben ik soms bang om succesvol te worden? Ben ik bang dat ik niet de juiste keuzes heb gemaakt? Krijg ik wel de juiste energie van mijn werk?


Eén ding verandert niet en dat is mijn ambitie om te slagen. In 1998 begin ik mijn eigen herenmodezaak, Edgar N. Lifestyle for Men, en binnen een jaar win ik de Retail Jaarprijs als mooiste winkel van Nederland. Iedereen in mijn leven is opgewonden en het gaat erg goed met mijn winkel. Ik verkoop topmerken als Armani, Hugo Boss, Gentiluomo, Woolrich, Eton, Pal Zileri en mijn eigen merk Edgar N.. Ik ga de wereld veroveren, ik wordt het nieuwe Hugo Boss. Ik ben een succesvolle ondernemer.



En dan in 2000 BOEM.... één agressieve inbraak, twee, drie vier in twee jaar. In plaats van mijn bedrijf te laten groeien, vecht ik tegen het faillissement.


Ik voel me als een gevangene in mijn eigen ontworpen leven. De keuzes die ik heb gemaakt, zorgen niet voor de juiste energie in mijn leven. Ik heb geen doel dat me overeind houd.


Dan komt Ewout van der Velde opdagen en nodigt me uit om een ​​week naar Zwitserland te komen met de belofte om de controle over mijn leven terug te nemen. Deze week is voor mij een rollercoaster vol emotie en lessen en ik creëer mijn eerste doorbraak.


Ik leer dat investeren in jezelf beter is dan investeren in je baan en via iemand uit mijn netwerk kom ik in aanraking met Open Circles and Life Skills Academy, waar ik zakelijke en levenslessen leer van Nisandeh Neta. Tijdens een spiritueel weekend hebben we een loslaat sessie. Voor een kampvuur schrijf ik op een briefje: “Ik wil mijn traditionele winkel loslaten” en ik gooi het briefje in het vuur. Tranen van geluk rollen over mijn wangen.


Ik verander mijn bedrijfsformule van confectie naar maatkleding voor mannen. Ik begin aandacht te verkopen in plaats van producten. Deze beslissing brengt me kracht, rust, focus en zelfvertrouwen.


"Wauw, wat ga ik doen met mijn leven? Retailen was niet het antwoord, maatkleding gaf rust en toen kreeg ik deze e-mail in mijn inbox.”Hi Edgar, are you ready? The world just went virtual today.



COVID-19 komt uit het niets en ik zie mijn omzet in 1 klap in elkaar zakken. Ik weet dat het nu de tijd is om mijn levensverhaal te vertellen, mijn levenslessen te leren en mijn boodschap te delen. Ik voel de urgente noodzakelijkheid om mijn “nieuwe ik” nu definitief te ontwikkelen. Het gaat over “TAILORING” your life. Iets waar ik mijn hele leven al mee bezig ben en wat zich na deze belangrijke e-mail manifesteerde. Mijn verhaal, mijn levenslessen en mijn boodschap doen ertoe.


Wederom investeer ik mijzelf. Verander je patronen, verander je leven, verander je gedrag. Misschien verklaar je mij voor gek, maar ik zal alles proberen. Ik geef geld uit, wat ik eigenlijk niet heb, wetende dat het goed komt. Ik koop trainingen van de beste experts en begin te luisteren. Met tranen in mijn ogen bekijk ik een training van Ted McGrath en dit brengt me terug naar het eerste moment achter die gokkast. Jaren heb ik mij verstopt. Ik weet nu waarom en wat het betekent. Leef je potentieel en kies er altijd voor om te blijven leren en te groeien, want stilstand is achteruitgang.


Ik hoef niet meer te gokken, ik hoef me niet meer te vervelen, ik hoef me niet meer te verschuilen, ik hoef me niet beter voor te doen dan ik ben. Ik ben Edgar Nijdam, een stijlvolle, trotse en gedurfde man die aan een nieuwe tweede carrière werkt. Een nieuwe tweede carrière die me niet meer naar beneden haalt, maar die het beste uit me haalt.


Mijn verhaal dat ik met je deel is niet alleen een veranderende dynamiek in mijn leven. Het is een proces van vallen en opstaan, twijfelen en durven, laten en doen.


Mijn relatie met mezelf veranderde, ik vond liefde, kreeg een dochter, maar scheidde. Mijn gezinsleven veranderde, ik vond vrede met mijn gezin, verbinding met mijn familie, ik ontmoette mijn huidige vriendin, we reisden veel, ik ontwikkelde me wederom en ben dichterbij dan ooit tevoren.


Ik werk samen met experts en heb 2 webinars en 2 trainingen ontwikkeld die ik binnenkort lanceer. Ik heb mezelf losgemaakt uit mijn bestaande wereld in een tijd die om verandering vraagt. Een nieuwe reis start nu en ik geloof in mezelf!


De urgentie is nu groter dan ooit. Ik voel het, ik wil het en het gaat als vanzelf.



Waarom de urgentie groot is en je vandaag zou moeten beginnen met het ontwikkelen van je personal brand?: Ik geef je 5 redenen:


1. Je weet nooit wanneer alle positieve PR over jou zal veranderen.

2. Als jij je personal brand niet vestigt, zal iemand anders je plaats innemen.

3. Als er iets negatiefs gebeurt, kan je personal brand je helpen de ervaring om te zetten in iets positiefs.

4. Gebruik je personal brand om je professionele doel te versterken.

5. Denk aan de erfenis die je nalaat voor je bedrijf, je gezin en je relaties.


Wil jij je personal brand ontwikkelen, maar weet je niet hoe je de juiste stappen zet? Ik help je er graag bij.


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou!

58 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67