Zoeken
  • EdgarNijdam

There is a new kind of man in the world today. It is the Tailored man in Blue. It is Jort Verhage.

Bijgewerkt: mei 29



Afgelopen week viel mijn oog op een bijzonder en leuk artikel van Aileen Out op Linkedin. Aileen is eigenaresse van Prettybusiness.nl en zij schrijft en spreekt met veel passie over werkkleding in brede zin, zowel corporate als functionele kleding. Ik werd geraakt door haar interview met Jort Verhage en besloot een reactie te plaatsen.


Ik schreef: “Hoi Jort, ik heb je verhaal met veel plezier gelezen. Mooi dat je op je 17e al een visie, missie en boodschap hebt ontwikkeld. Je hebt een talent en de ambitie om mensen (jongeren) te inspireren. Je neemt op jonge leeftijd al de leiding over je eigen leven en zoals ik het zie, ontwikkel je je continu om duurzame resultaten te behalen. En weet je…. It’s not about the suit, it’s about the man wearing the suit. Chapeau! Als je een keer in de buurt van Driebergen bent, heb ik een cadeautje voor je.


Jort reageerde direct en binnen 5 minuten maakten we een afspraak. 

Dankjewel Aileen voor deze bijzonder verbinding.


Dinsdag 12 mei, kwam Jort op zijn fiets vanuit Amersfoort naar Driebergen. Jort kwam binnen in een stijlvol donker geruit pak, wit shirt, een camel jas met een Burberry’s shawl, hippe eigentijdse schoenen en een stijlvolle bril. Niet echt het standaard beeld van een 17 jarige jongeman.



Onze kennismaking was bijzonder en één om niet snel te vergeten. We deelden onze levensverhalen, onze passies en onze dromen. Het mooie van onze kennismaking was dat we op dezelfde golflengte zitten en dat we allebei “ertoe willen doen”. Jort is op zijn 17e al een veelzijdig ondernemer met vele talenten. Deze talenten zet hij met name in om jongeren aan tafel te schuiven bij vergaderingen van raden van besturen, directie teams en managers. Jort heeft het HOFNAR-model ontwikkeld, dit is een strippenkaart-systeem. Je schaft een strippenkaart aan van bijv. 8 sessies per jaar, waarbij Jort een hofnar (jongere) ter beschikking stelt. Dit levert nieuwe en onbevangen inzichten op. Bovendien verschaft dit de mogelijkheid om met jongeren te praten in plaats van over jongeren te praten. 

“The sky isn’t the limit” is Jort’s favoriete uitspraak en ik ben dat geheel met hem eens.



Een tweede passie van Jort is dat hij ervoor wilt zorgen dat meer jongeren een pak gaan dragen. Op zich een lastige, helemaal omdat je nu een trend ziet dat zelfs zakenmannen minder vaak het pak aantrekken. Jort blijft (maat)pakken dragen en koos voor mijn Bronzen lidmaatschap. Ben je benieuwd naar mijn “Tailored man in Blue” lidmaatschappen? Neem gerust een kijkje op mijn nieuwe website: The Tailored man in Blue, it is you!


De lidmaatschappen helpen jou aan een persoonlijke stijl, een duidelijk imago en groeiend bewustzijn over personal branding. De extra privileges maken het lidmaatschap extra aantrekkelijk.


Iedereen is  vrij om te kiezen wat hij of zij aantrekt. Ik ben van mening dat als je zorg en aandacht besteedt aan je persoonlijke presentatie en stijl, je positief zal opvallen in je omgeving. Dit hoeft allemaal niet zo ingewikkeld en kostbaar te zijn. 


Het belangrijkste is dat je een plan van aanpak maakt. Hoe wil jij er als “de beste versie van jezelf” uitzien? Als je hier duidelijkheid in hebt, kun je je eigen stijl gaan opbouwen. Jouw stijl die je versterkt in je eigen Personal Brand, waarbij je je authenticiteit natuurlijk niet verliest. 


Nog belangrijker is dat je als man of vrouw straalt in je pak (kleding). Ik zeg weleens gekscherend: “In een pak zitten een hart en een ziel”. Ik ben van mening dat we onze kleding intelligenter en bewuster moeten kopen. Zorg dat de kleding die je koopt je versterkt in datgene waar jij voor staat.


Op dit moment werk ik dagelijks aan TAILORING 2.0. Een eigen verhaal, authentieke levenslessen, een unieke brand story en een persoonlijke boodschap aan de wereld. 


Graag houd ik je de komende weken op de hoogte. Het zijn uitdagende tijden en ik maak mezelf tailor proof voor wat gaat komen. 


There is a new kind of man in the world. It is “The Tailored man in Blue” and it is you!


Edgar Nijdam

Authentic Personal Branding


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe formule die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you”.


250 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67