Zoeken
  • EdgarNijdam

Tailor your own brand and become the CEO of your life.

Bijgewerkt: aug 25



Een (nieuw) bedrijf opbouwen is hard werken, maar het is ook erg leuk. Ik heb me in de afgelopen 3 maanden verdiept in de wereld van Personal Branding en ik wil je graag meenemen in mijn wereld en welke stappen ik zet om mijn eigen Personal Brand te laten groeien. Op deze manier wil ik je inspireren en helpen om jouw personal brand op de kaart te zetten.

“The A-Z Authentic Personal Branding Stories”

De blogs die ik met regelmaat met je ga delen zijn mijn verhalen, mijn levenslessen en mijn boodschap. Het zijn mijn “A-Z Authentic Personal Branding Stories”.

Als maatkleding specialist vind ik het belangrijk om jezelf goed en stijlvol te kleden. In de afgelopen 20 jaar heb ik duizenden mannen geholpen aan een stijlvolle outfit. “Kleren maken de man” is een bekend gezegde.

Ik kreeg ooit een mooie aanbeveling van Hans Koch. Hij schreef:

“Als kleren de man maken, dan maakt Edgar Nijdam “de kleren” in de breedste context die je kunt bedenken. Je moet in je kracht staan, willen je kleren - een maatpak - goed tot hun recht komen. Edgar meet je niet alleen een pak aan, hij confronteert je ook met de uitstraling die je neerzet en geeft je tips over nog meer kracht in je pak stoppen. Hij verbindt de binnenkant met de buitenkant, als het ware. Daarnaast zal hij niet schromen je in contact te brengen met een netwerk van coaches/consultants op een aanpalend vakgebied. Hij weet namelijk erg goed waar zijn eigen kracht ligt. Plezierig om te weten dat contact met Edgar je dichter bij de uitspraak brengt: “Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken”!

Deze mooie aanbeveling zegt dat het niet alleen om het pak gaat, het is uiteindelijk de man die het pak kracht geeft. Zo is het ook met personal branding. Het gaat niet alleen om jouw bedrijf, jij bent het die jouw bedrijf een gezicht geeft.


We willen allemaal een succesvol, winstgevend, duurzaam en toekomst bestendig bedrijf bouwen waar we echt trots op kunnen zijn. In deze blog geef ik je een drietal adviezen over hoe je je personal brand online kunt opbouwen.


Het creëren van een personal brand betekent dat je moet weten wie je bent. Een personal brand zijn, gaat over het opbouwen van een bedrijf waar je voor en achter staat. Je moet mensen in jouw wereld ontvangen. Dit voelt misschien een beetje vreemd aan. We zijn gewend om werk en huis gescheiden te houden. Tegenwoordig zijn we door social media gewend om achter de schermen van jouw leven te kijken. Als mensen jou gaan vertrouwen en met je willen samenwerken, verwachten ze te weten wie de persoon achter de naam is. Eerlijk zijn over wie je bent en wat je waarden zijn, zullen echt een verschil maken bij het opbouwen van je bedrijf en personal brand en het tot een succes maken. Je zult je nu wellicht afvragen: “Waar moet ik beginnen”?


Speciaal voor jou heb ik 3 tips voor het bouwen van je personal brand.

Deze geven richting aan hoe je een solide online merk voor jezelf kunt creëren. Hoe je het gemakkelijker maakt voor mensen om je te volgen op sociale media en hoe je jezelf neerzet en opvalt, zodat klanten naar jou komen.

1. Wie ben je en wat doe je voor mensen? Bepalen wie je bent, wat je belangrijkste boodschap is en hoe je je klanten helpt, is essentieel. Ik ben Edgar Nijdam, authentiek, deskundig en servicegericht en help mannen aan een zelfverzekerde en succesvolle uitstraling en lever daarbij extra waarde door ze adviezen te geven over personal branding. Hoe help jij? Ook is het essentieel je perfecte klant te definiëren. Met wie zou je samenwerken als je met iemand zou kunnen werken? Krijg een heel duidelijk beeld van hem/haar, zijn/haar problemen, motivaties en interesses. Je wilt relaties van mens tot mens opbouwen. Je kunt dat niet doen als je niet weet met wie je in gesprek bent.

2. Bouw een onweerstaanbaar huis en bewoon deze!

Ergens moeten mensen je kunnen vinden, binnenlopen en zich thuis voelen om te lezen wat je te zeggen hebt. Mensen moeten naar je kunnen kijken of luisteren en gesprekken met je kunnen beginnen. Bouw je eigen online huis. Een vraag die veel wordt gesteld rond personal branding is over hoe te kiezen tussen een persoonlijke of merk domeinnaam. Als je je eigen website hebt, kun je je concentreren op wat voor jou werkt. Analytics laten veelal zien waar mensen op je site komen en welke inhoud ze het meest consumeren. Je kunt je site ook gebruiken om je e-maillijst te laten groeien. Die hele belangrijke lijst van mensen die echt van je willen horen en al je bewegingen volgen. Elk bedrijf heeft een e-maillijst nodig. Met het opbouwen van een authentic personal brand zullen mensen hun e-mailadres eerder bij je achterlaten.

3. Wees sociaal - laat je publiek je leren kennen


Als je dat nog niet bent, raad ik je aan om je persoonlijkheid op elk gebied van je bedrijf te laten uitkomen. Je profielfoto moet op elk platform hetzelfde zijn. Het betekent dat mensen die elke beweging op Twitter, Instagram en LinkedIn willen volgen, weten dat ze de juiste persoon hebben gevonden. Je trekt geen ander gezicht aan wanneer je naar de winkel of naar kantoor gaat. Het is hetzelfde bij online. Mensen willen weten dat ze online of offline met de "echte jij" praten.



Een aantal jaren geleden deed ik een onderzoek onder zo’n 150 ZZP’ers. Op de vraag wat hun grootste angsten/onzekerheden waren, stond het volgende antwoord op nummer 2: “Onzekerheid over mijn uiterlijk”. Mensen zeggen er afspraken vooraf, hebben een negatief zelfbeeld, durven niet de juiste beslissingen te nemen en lopen weg van hun verantwoordelijkheden. Als je een personal brand wil opbouwen zul je deze onzekerheid moeten loslaten en dat is niet gemakkelijk.

In mijn “A-Z Authentic Personal Branding Stories” begin ik binnenkort dan ook met de “A” van aantrekkingskracht (Attraction). Deze zul je zeker nodig hebben bij het opbouwen van je personal brand.

Wellicht wil je jouw tips met me delen over hoe jij je onzekerheid over je uiterlijk overwon en hoe je het voor elkaar kreeg om aantrekkelijk te worden voor je omgeving en je klanten. Registreer je en laat gerust een comment achter.

Edgar Nijdam

Authentic Personal Branding


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe formule die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you”.

162 keer bekeken1 reactie

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67