Zoeken
  • EdgarNijdam

Met een doel lukt alles, zonder een doel lukt niets.



Mijn vierde blog van "The A-Z Authentic Personal Branding Stories" gaat over het zetten van DOELEN. Het zetten van doelen geeft betekenis aan je leven en als je groot durft te denken en betekenisvolle doelen zet, zal je met je personal brand meer mensen aantrekken en meer invloed krijgen.


Ik ben 51 jaar en als ik heel eerlijk ben naar mezelf heb ik in mijn hele leven veel gedroomd, maar weinig betekenisvolle doelen gezet en waargemaakt. Als kind en tiener had ik een onbezorgd leven en fietste zonder veel te vallen door het leven. Ik zei vaak tegen mijn vader: “Later als ik groot ben, word ik ondernemer en voor mijn 30e rij ik in een Porsche en voor mijn 40e ben ik miljonair”. Mooie dromen, zonder doelen. Misschien herken je het wel. 


Als kind en tiener durf je groot te dromen en denk je dat je de hele wereld kunt veroveren.

Je voelt je vrij en bent nergens bang voor. Ik weet nog goed dat ik met Kees ten Berge bij het Wapen van Rijsenburg zat te lunchen. Ik was 21 jaar en we zaten samen op de Textiel Management Opleiding en waren dikke maatjes. We keken uit op het mooie Kerkplein en ik droomde ervan dat ik ooit mijn winkels daar zou vestigen. Kleding en lifestyle in monumentale panden op een authentiek plein, dat was mijn droom. Sommigen van ons maken hun dromen al snel waar, terwijl de meesten van ons blijven dromen. 


Op mijn 24e begon ik mijn zakelijke carrière. Ik startte als verkoopmedewerker bij Amici en werd al snel bedrijfsleider. Na een jaar maakte ik de stap naar Hout-Brox. Anderhalf jaar later maakte ik de stap naar Hugo Boss en weer een jaar later begon ik bij Van Eijsden herenmode in Amstelveen. Bij van Eijsden herenmode werd ik binnengehaald als de gedroomde opvolger van Van Eijsden Herenmode. Ik was jong en had een eigen mening over hoe ik de winkel zou klaarstomen en veranderen voor de toekomst. Mijn mening week echter af met die van meneer van Eijsden en al vrij snel voelde ik me gevangen in een winkel die nooit de mijne zou worden. 


Discipline is the bridge between goals and accomplishment - Jim Rohn

Mijn kans kwam op mijn 28e. Ik hoorde van mijn ouders dat hun buurman Willem Littooy zijn zakelijke activiteiten wilde beëindigen. Dit betekende dat zijn schitterende winkelpand vrij zou komen. Ik besloot om mijn kans te pakken en gesprekken met Willem Littooy volgden. Daarna ging alles in een rap tempo. Een bedrijfsplan, gesprekken met de bank, financiering, inkoop, verbouwing en in augustus 1998 was Edgar N. Lifestyle for Men een feit. Mijn droom om voor m’n 30e zelfstandig ondernemer te worden, had ik waargemaakt. Al snel volgde een tweede winkel op het Kerkplein en ook de winkel van mijn ouders werd omgedoopt tot 

Edgar N., zodat Edgar N. Trend, Classic en for Women een feit waren. Dit was natuurlijk helemaal te gek, drie Edgar N. winkels, het begin van een mode en lifestyle plein. Mijn tweede droom was uitgekomen en mijn ego voelde zich de koning.


Wellicht hebben jullie in een van mijn vorige blogs gelezen wat er daarna allemaal gebeurde.

Ramkraken en een hoop financiële ellende die ertoe leidden dat ik een gevangene werd in een door mijzelf ontworpen systeem. Ik kwam erachter dat het hebben van meerdere winkels een droom was. Een droom die ik mijzelf en mijn ego voor spiegelde, maar zonder duidelijke en betekenisvolle doelen. Ik kwam erachter dat ik iets had gecreëerd waar ik niet gelukkig van werd en wat niet betekenisvol was. Ik voelde een grote leegte en was voortdurend op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Een periode van onrust in mijn zakelijke en privé leven was het gevolg. Ik weet nu ook waarom dat gebeurde. Ik wilde iemand zijn, maar ik had geen duidelijke en betekenisvolle doelen gezet.


“The trouble with not having a goal is that you can spend your life running up and down the field and never score” - Bill Copeland

De Open Circles Academy kwam in 2009 op het juiste moment. De Life Skill University veranderde mijn leven. Ik leerde los te laten en te transformeren. Er ontstond helderheid, waardoor ik de moed ontwikkelde om mijn ego los te laten. Mijn ego die me jaren in de weg had gezeten. Ik maakte nieuwe stappen door alles kleiner en simpeler te maken. Er ontstond ruimte om mezelf te blijven ontwikkelen en te groeien als mens en als ondernemer. 


In 2013 besloot ik mezelf te laten coachen door Aramik Garabidian. Een geweldig jaar, waarin Aramik me liet zien dat alles mogelijk is als je duidelijke en betekenisvolle doelen zet. Mijn High Performance event was een doorbraak en de weg naar een nieuwe carrière lag open. Waarom ik er niet voor koos om door te pakken? Ik denk dat ik er nog niet klaar voor was en de transformatie van confectie naar maatkleding gaf me voldoende uitdagingen.


In 2014 kwam ik er voor het eerst achter dat het hebben van een betekenisvol doel tot geweldige resultaten kan leiden. Samen met Rick den Boggende schreef ik me in voor “Van nul tot in de ring”. Als hockeyer lag kickboxen ver buiten mijn comfortzone, maar voor het goede doel en samen met Rick, wilde ik deze uitdaging wel aangaan. Het doel om na 4 maanden keihard trainen in de ring te moeten staan, zorgde voor onvergetelijke momenten en resultaten. Ik werd fit en sterk, zowel lichamelijk als geestelijk. 4 maanden geen druppel alcohol samen met de trainingen van Lloyd van Dams zorgden voor een enorme transformatie. Wil je weten hoe ik me na mijn wedstrijd tegen Maarten voelde?

Bekijk gerust de video...



Ik ben alweer 10 jaar bezig als maatkleding specialist. Een prachtig beroep, waarin ik vele mannen help aan een verpletterende eerste indruk. Ik geniet van de gesprekken die ik heb in mijn winkel. Ik geniet van de reacties en de complimenten die ik ontvang. Ik beteken iets voor mijn cliënten en ben daar trots op. Ondanks dit vraag ik mijzelf vaak het volgende: “Edgar, geeft je werk je energie, geeft je werk je voldoening, maak je met je werk een verschil, wil je je huidige werk de komende 10 jaar op dezelfde manier blijven doen? 

Mijn antwoord op deze vragen is iedere keer ’ja’, maar er is meer.


Transformeren is een groot goed en ik ben blij en dankbaar dat ik half maart van dit jaar de eerste stappen richting mijn transformatie heb gezet. Tien jaar geleden maakte ik de eerste stap en nu is het tijd voor de tweede stap. Het gaat niet alleen om het pak. Het gaat om de man in het pak. De man met een authentiek personal brand. Dit onderwerp spreekt mij zo aan dat ik mij als doel heb gesteld om het eigen te maken. Ik wil hier alles over te weten komen, zodat ik mijn kennis over dit boeiende onderwerp kan doorgeven.


Ik heb betekenisvolle doelen gezet en werk daar dagelijks aan. De helderheid en noodzakelijkheid om mijn verhaal en boodschap met jou te delen geven mij veel energie, productieve dagen en de moed om het anders te gaan doen. Ik krijg meer invloed op mijn eigen leven en toekomst.


Mijn nieuwe brandstory, “The Tailored Man in Blue”, it is you, heb ik ontwikkeld om jou verder van dienst te kunnen zijn. Veel mensen zijn onzeker over hun uitstraling, presentatie en imago. Dit zijn belangrijke onderdelen van je personal brand. Al jaren help ik mijn cliënten aan een stijlvolle en zelfverzekerde uitstraling en een krachtige presentatie. Ik wil mijn cliënten nu ook bewust maken van hun personal brand en de benodigde stappen om deze te ontwikkelen. Als je de moed hebt om een transformatie te maken en te gaan werken aan je personal brand, gaan er veel dingen veranderen in je leven. Voordat je begint aan je transformatie is het wel nodig om voor jezelf te weten wat je bestemming is.


Het zetten van nieuwe stappen in je leven geeft je een nieuwe richting. 

Het zetten van betekenisvolle doelen levert je duurzame resultaten.

Het continu werken aan je personal brand creëert nieuwe kansen. 


Ik heb mijn doelen voor het komende jaar duidelijk geformuleerd. Ik schrijf iedere week een blog over personal branding, ik bouw aan mijn eigen personal brand, ik ontwikkel mijn "Tailored Man in Blue" blueprint om trainingen en presentaties te kunnen geven en ik ga een podcast opzetten. Het zetten van doelen geeft betekenis aan je leven. Ik voel dit iedere dag.


"You'll never accomplish goals you don't really care about"

In mijn volgende blog de “A-Z Authentic Personal Branding Stories” ga ik het hebben over ENERGIE. Hoe meer positieve energie je om je heen genereert, des te beter ga je jezelf voelen. Jij bent energie! Energie heb je nodig bij het opbouwen van jouw Authentic Personal Brand. Where your attention goes, energy flows and results show.


Tot volgende week.

Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak!

0 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

​

©2020 Edgar N. - NL002148971B67