• EdgarNijdam

Mensen zijn het merk! Ontdek je merk in de echte wereld. Zeven tips die je helpen dit te ontdekken.



Dat is de boodschap die ik meeneem uit mijn ruim 20 jaar ervaring als Experience Tailor. Het belangrijkste in het bedrijfsleven zijn mensen. Zonder betrokken medewerkers, trouwe klanten en hardwerkende partners heb je echt niet veel.


Het kwam allemaal samen voor mij in 2007, toen ik het boek van managementgoeroe Tom Peters las, 'The Brand Called You'. Dit boek legt de verbinding tussen mijn twee grootste passies: Branding en Mensen. Bij het lezen van dit boek zette ik mijn eerste stap in de richting van de lancering van mijn visie: “Het gaat niet alleen om het pak, het gaat met name om de mens in het pak" en "In een pak zitten een hart en een ziel”. Dit is dan ook de belangrijke reden dat ik me niet alleen meer bezighoud met maatkleding, maar mezelf ook richt op de menselijke kant van branding.


Vorig jaar ontwikkelde ik mijn brandstory, The Tailored Man in Blue, it is you, ik ontwikkelde mijn Edgar Nijdam logo en begon met het creëren van waardevolle content over authentieke personal branding. Op de achtergrond bouw ik aan mijn personal branding website die ondertussen boordevol inspirerende blogs en podcasts staan. Talloze vrienden, coaches en ondernemers verschenen vanuit het niets om mijn ontluikende bedrijf te ondersteunen. Het motiveert me enorm en laat me dagelijks inzien hoeveel geweldige mensen ik in mijn leven heb en het geweldige talent dat in de wereld bestaat.


Mijn carrière is nu samen met mijn maatkledingbedrijf Edgar N. gericht op de menselijke kant van branding. Ik ben trots op alle inspirerende podcast gasten die met me willen samenwerken en enthousiast over mijn eerste 6 klanten die ik help met het ontwikkelen van een brandstory, een strategie om leiders te ontwikkelen en de betrokkenheid, prestaties en invloed te vergroten, wat een personal branding concurrentievoordeel oplevert.


Mensen spelen een belangrijke rol bij het bouwen van sterke merken en authentieke personal branding speelt een belangrijke rol bij het ontwikkelen van succesvolle mensen. Ik verwelkom een ieder die wil werken aan een nieuwe stap in zijn/haar leven en ik ben ervan overtuigd dat je het met me eens zult zijn dat zakendoen echt mensenwerk is.


Vóór LinkedIn en zelfs Google zagen personal brands er heel anders uit. Je merk was sterk verbonden met je persoonlijkheid en de manier waarop je jezelf presenteerde in een zaal vol mensen.


Tegenwoordig, in onze digital-first wereld, bestaat je personal brand grotendeels online. De eerste indruk wordt meestal gemaakt via LinkedIn-profielen, zoekresultaten in Google en andere sociale media kanalen.


Ik ben ervan overtuigd dat velen van ons nog steeds ruimte hebben om hun personal brand te verbeteren. De vraag is nu: “Wil je dit”?


Graag deel ik 7 tips met je die je helpen dit te ontdekken.


1. Eerst digitaal


Je hebt één kans om een ​​nieuwe lezer, klant, volgeling of fan aan te trekken en dat is waar een sterk, overtuigend online personal brand van pas komt.


"Mensen ontmoeten je voor het eerst online en als die eerste indruk matig is, dan is dat alles"

Zelfs als je geen bedrijfseigenaar of ondernemer bent, speelt je personal brand een belangrijke rol in je carrière. Wanneer een nieuwe medewerker zich bij je team voegt, google je waarschijnlijk eerst hun naam voordat je kennis met hem/haar maakt.


Ik raad je aan om jouw merk vandaag nog online op te bouwen, zodat je mensen kunt aantrekken zoals je in de echte wereld zou doen. Alles is nu eenmaal online gegaan.


"Als je een flauw online profiel hebt dat jouw uniekheid en onderscheidend vermogen niet echt weerspiegelt, word ik niet al te enthousiast over je. Dat is wie ik ga geloven dat je bent. Voor altijd."


2. Vraag de expert


Wil je werken aan een helder, krachtig en onderscheidend personal brand? Wil je je passie, visie en missie delen met de wereld?


Er zitten veel kanten aan je personal brand. Online is er over vrijwel ieder facet van personal branding informatie te vinden waarin uitgelegd wordt hoe je jezelf kunt promoten. Legio ondernemers en bedrijven staan klaar om je te helpen met coaching, social media tips, acquisitie, websitebouw, video en portretfotografie. Wie kies je uit dat aanbod om jou op weg te helpen? En wat levert al die versnipperd geïnvesteerde tijd je uiteindelijk op?


3. Stop met te veel proberen te doen.


Wanneer je begint met het bouwen van je personal brand, wordt je gemakkelijk overweldigd door het aantal digitale platforms dat tot jouw beschikking staan. Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn, YouTube en zelfs nieuwere platforms zoals TikTok. Zie jij het nog?


Maar heb vooral niet het gevoel dat je overal tegelijk moet zijn. Als je net begint: focus op LinkedIn.


LinkedIn is een krachtig, gezaghebbend platform en bevat veel 'Google-sap'. Als je een LinkedIn-profiel hebt en iemand je googelt, zal je profiel waarschijnlijk op een van de drie beste plekken verschijnen en zullen mensen klikken.


Als je mensen wilt beïnvloeden, hoef je niet op Instagram en Pinterest en Facebook en LinkedIn en YouTube te staan. Zorg ervoor dat je tenminste op LinkedIn zit en dat je een geweldig profiel hebt opgebouwd dat geloofwaardig en sympathiek is.



4. Pronk met je 'unieke ingrediënt'.


Eerlijk gezegd zijn er genoeg professionals, coaches, ondernemers, managers en marketeers die hetzelfde doen wat jij doet. Als je je wilt onderscheiden van de massa is het verstandig om je onderscheidende factor te identificeren.


Ik denk dat iedereen dit unieke ingrediënt aan de wereld te bieden heeft. "Als mensen bereid zijn om dat te doen en het er gewoon uitgooien, zullen ze gelukkiger zijn en de wereld zal daarvan profiteren."


Vergeet echter niet: "Je hoeft niet de meest fantastische persoon ter wereld te zijn met uitzonderlijke prestaties en een cumlaude diploma van Nijenrode of iets dergelijks."


"Iedereen heeft de wereld een uniek ingrediënt te bieden. Als ze het delen, wint iedereen".

5. Vertaal je echte persoon naar ‘bytes en bits’.


Wanneer je iemand persoonlijk ontmoet en ermee praat, is het voor hen gemakkelijker om je persoonlijkheid, je gevoel voor humor en je manier van werken over te brengen.


Als je de sprong naar de digitale wereld maakt, van 'vlees en botten naar bytes en bits', moet je het vertaalproces ondergaan. Omdat tegenwoordig meer mensen jou online ontmoeten dan persoonlijk, moet je online merk ‘echt’ weerspiegelen wie je bent in de echte wereld. Mensen die jou online ontmoeten, mogen niet verrast zijn als ze je persoonlijk ontmoeten.


"Ik denk dat de mensen die het goed doen, de mensen zijn die hun merk niet afzonderlijk online bouwen". Online profilering is uiteraard belangrijk in dit social media tijdperk, maar jouw uitstraling in ‘real life’ moet wel overeenkomen met de indruk die je online met behulp van beelden en teksten wekt. Want hoe spreek je voor een groep, hoe is je houding, welke mindset geeft jou de meest aanstekelijke energie, welke rol neem je bij voorkeur in bij zakelijke gesprekken, wat voor kleding draag je, hoe is je drukwerk vormgegeven?


Maar ook jouw lange termijn strategie is belangrijk. Op basis van welke argumenten beslis je of je naar een netwerkborrel of vrijblijvende kennismaking gaat? Welke mensen heb je nodig op je reis naar succes?


“Ontdek je merk in de echte wereld en neem deel aan het vertaalproces van wie ze in de echte wereld zijn tot het demonstreren in de virtuele wereld."

6. Focus op het bieden van waarde.


De beste manier om fans en volgers op te bouwen, is door waarde te geven.


Voordat je je blog publiceert, een video uploadt naar je YouTube-kanaal of berichten plaatst op LinkedIn, vraag jezelf af: "Is dit waardevol voor mijn doelgroep?"


Als het een keer voelt als een persoonlijk ego-ding, zoals: 'Hé, kijk hoe ik dit doe en hoe geweldig het is”! DELETE het!


Als je de gewoonte hebt om je publiek te dienen, wat hebben ze dan nodig? Wat heb jij dat je ze kan bieden? Hoe kan je dat aan hen bezorgen op een manier waarop ze het kunnen ontvangen en gebruiken of er voordeel uit kunnen halen?


Vergeet nooit: “Mensen zullen altijd opletten”.


Vergeet ook niet het gesprek gaande te houden. Als iemand de tijd neemt om bijvoorbeeld op jouw blog of post te reageren, neem dan contact met hen op. Op die manier worden relaties opgebouwd.


7. Wees niet bang om mensen af ​​te weren.


Wees je authentieke zelf en wees niet bang om jezelf buiten te stellen. Je bent misschien bang dat niet iedereen je leuk zal vinden, maar dat is prima. Niet iedereen mag je leuk vinden.


Vaak stoten sterke merken evenveel mensen af ​​als ze aantrekken, omdat ze een standpunt hebben. Het is niet genoeg om een ​​expert te zijn over een onderwerp, maar je moet echt je eigen mening hebben.


Zodra je die positie inneemt, zijn er andere mensen die het er niet mee eens zijn, maar dat is oké, want als je probeert niemand kwaad te maken, ben je behoorlijk flauw en ga je niemand opwinden.


Waar ligt jouw ruimte?



Ik wens je veel succes met het ontwikkelen van jouw authentieke personal brand, welke je helpt de leiding te nemen over je eigen leven.


Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk :) “Maak maatwerk van je leven” en word TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.


Verbind, Leer en Inspireer en Groei met Stijl in je Pak en word de TAILOR over je eigen leven!



Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld.


Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over zijn eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.


Met de BLUES training en het TAILORING model versterkt Edgar ambitieuze vrouwelijke coaches, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.


Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.


“The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de mens in het pak! Het gaat om jou!


Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.


Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?




27 keer bekeken0 reacties