Zoeken
  • EdgarNijdam

Me, Myself & Mine.

Bijgewerkt: sep 18



Met het ontwikkelen en opbouwen van je personal brand is het noodzakelijk te weten wie je bent en waar je voor staat en waar je naartoe wilt. Dit betekent dat je met jezelf aan de slag zult moeten gaan. Je zult moeten begrijpen dat het om jou gaat.


Dit klinkt misschien een beetje egoïstisch, maar je leven draait echt om jou!

Het gaat om de dingen die je raken, de ideeën die je inspireren en het werk dat jou drijft.


Je leven is niet ondergeschikt aan iets anders en gaat niet over andere mensen. En dan bedoel ik mensen die je bewondert, mensen die succesvol zijn, mensen die gelukkig zijn. Nee, het gaat in je leven echt om jou!


Besef de immense waarde van je eigen leven. Voordat je het doel van je leven aan iets of iemand anders kunt wijden, is het goed je te realiseren hoe waardevol jouw leven voor je is. Niets in deze wereld overtreft dat. Leef niet voor een ander, leef voor jezelf.


Het zal je nooit lukken om een ​​leven op je eigen voorwaarden te creëren als je blijft denken dat je voor anderen moet leven.


Vergeet andere mensen, vergeet ze totdat je jezelf vindt.

Je kunt pas liefde tonen als je je plek in deze wereld hebt veroverd. Als je je plek hebt veroverd, ben je beter in staat om aan andere mensen je aandacht en liefde te geven.


Is dit egoïstisch? Ik vind van niet en ik zeg dit omdat ik me realiseer dat ik mijn leven voorrang geef boven al het andere. Het is niet altijd gemakkelijk, maar het heeft me gelukkiger en sterker gemaakt. En ja…. Ik weet dat ik geen toestemming nodig heb om mezelf gelukkig te maken.


Ik besef me ook dat het nu de tijd is om de echte jij te laten zien. Het gaat niet om je ego dat gepolijst en geliefd wil worden, maar het gaat om jouw boodschap. Dat is wat gehoord moet worden. Daarom is het meer dan goed om dat met de wereld te delen. Met je naam, je stem en je gezicht. Met alles wat je in je hebt.


Personal branding gaat niet over het oppoetsen van je ego, het gaat over het oppoetsen van je boodschap en het gaat over het helpen van mensen.

Ik voel me nooit schuldig omdat ik iets voor mezelf heb gedaan in plaats van voor iemand anders. Ook weet ik dat wanneer ik help en geef, dit vanuit mijn hart komt en niet omdat iemand zei dat ik dat zou moeten doen.


Mensen zijn van nature sociaal en gevende wezens. Wanneer we echter gedwongen worden iets te doen uit plicht, verandert het geven in iets zinloos.


Vind eerst je betekenis. Als je dan begint te geven, zal het zoveel meer voor je betekenen dan het zou hebben gedaan als je zou geven wat volgens de samenleving en je omgeving goed is. Het is niet de handeling van geven die goed voelt, het is de bedoeling achter die handeling.


Als je eigen leven niet gelukkig maakt, zal niemand anders dat doen.

Het is goed om jezelf te op een voetstuk te zetten. Weet wat je waard bent.

Het is goed en er wordt van je verwacht dat je voor jezelf leeft. Het wordt vanzelfsprekend om te geven, want gelukkige mensen geven.


Als ik niet in mezelf geloof, hoe kan ik dan verwachten dat iemand anders dat wel doet.

Je gevoel van eigenwaarde is de reputatie die je in jezelf hebt opgebouwd. Wat voor reputatie zal er in je bestaan ​​als je jezelf niet waardeert?

Je hebt geen toestemming nodig om te doen wat je gelukkig maakt. Van niemand, zolang je niemand anders er pijn mee doet, want dat is niet goed.


Jij bent degene die de boodschap brengt waar je zo in gelooft. En mensen luisteren graag naar mensen met een authentiek verhaal, niet naar een anoniem bedrijf.


Daarom is personal branding belangrijk voor iedereen die van de wereld een betere plek wil maken, inclusief mezelf.


Ik realiseer me dat alles wat ik zeg wellicht een beetje controversieel overkomt. Als je dit leest zal je misschien denken dat ik een ‘egoïstisch’ persoon ben. Lees deze blog nog een keer goed en wellicht kom je tot een andere conclusie.


Mijn volgende blog in de "A-Z Authentic Personal Branding Stories" gaat over de N. van Netwerken. Hoe bouw je aan je personal brand door te netwerken?



Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak!

61 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67