• EdgarNijdam

Jij ijverige ijdeltuit...



Hoe vaak heb je vandaag je tijdlijn gecheckt? Hoeveel posts kwam je tegen van selfies, dure auto’s, gerechten, vakanties en roem?


Het lijkt er vaak op dat we een personal brand verwarren met ijdelheid. Ze zijn alleen niet hetzelfde.


Je personal brand is geen selfie.

Je personal brand is geen glamour foto van jezelf tijdens het sporten.

Je personal brand is niet hoe je je persoonlijke prestaties op sociale media vermeldt.

Je personal brand is niet hoeveel geld, roem en onroerend goed je hebt.

Je personal brand is geen plaatje van wat je eet of van je vakantie.

Je personal brand is geen sprekende gebeurtenis waaraan je deelneemt.

Je personal brand is geen zin uit een langer stuk inhoud dat je hebt geschreven, verpakt als een zelf citaat en vervolgens gekoppeld aan een foto van jezelf.


Dat is gewoon ijdelheid en pronken met je persoonlijke leven. Dat is geen personal branding.


Weet jij wat de werkelijke betekenis van ijdelheid is? Ik heb het eens opgezocht en deel graag de betekenissen van ijdelheid met je:

  1. Behaaglijk

  2. Elitair

  3. Er altijd mooi uit willen zien

  4. Hol

  5. Hoogmoedig

  6. Hulpeloos

  7. Ik-zuchtig

  8. Leeg

  9. Met zichzelf ingenomen

  10. Narcistisch

Hier schrik je wellicht van en het zet je mogelijk aan het denken. Deze woorden hebben niets, maar dan ook niet met personal branding te maken.



Personal branding is de kwaliteit van je werk, je professionele output en hoe het andere organisaties (of individuen) heeft geholpen om hun huidige situatie te verbeteren. Het is jouw domein van autoriteit en jouw vermogen om waarde te verlenen aan iemand die die informatie misschien niet heeft, of die gemotiveerd zal worden door jouw inzichten om positief te veranderen. “Wordt jouw inhoud gedeeld vanwege hoe slim, waardevol en interessant het is of simpelweg omdat het leuk gevonden wordt”?


Jouw personal brand is waarde, niet ijdelheid.

Jouw personal brand is geen ijdelheid, maar het is jouw manier van denken. Een betere manier om te beslissen over wat voor soort inhoud je publiceert, is deze: probeert je op de cover van een tijdschrift te staan, of probeer je boeiende inhoud in dat tijdschrift te creëren waardoor de lezer beter en slimmer wordt en zich gaat interesseren in jou? Deze vraag zou je jezelf elke keer moeten stellen als je een authentiek personal brand wilt opbouwen.


De reputatie van personal branding


Personal branding heeft nog steeds een slechte reputatie, al begint hier langzamerhand verandering in te komen. De meeste mensen die beweren een personal brand op te bouwen, zijn gewoon ijverige ijdeltuiten die hun leven op een mooie manier verpakken. Echte personal branding is het geschenk dat in die verpakking zit.


Wil je echt een authentiek en diepgaand personal brand opbouwen? Geef geschenken en deel je kennis en informatie. Leer mensen waar jij goed in bent, zodat zij dat ook kunnen worden. Beantwoord de vragen die je krijgt vol overgave. Zorg dat mensen naar je toe komen, want je creëert waarde door een licht te laten schijnen op een gebied, waarvan ze niet wisten dat het bestond en waar ze hulp bij nodig hebben. Helaas schijnen de meeste mensen dit licht op zichzelf.


Je personal brand is niet de bekendheid die het resultaat is van jouw succes. Je personal brand is de gedachte achter het werk wat je doet. Het is de kennis, ervaring en het perspectief die je hebben gebracht waar je nu bent. Het is je verhaal, het zijn je levenslessen en het is jouw boodschap aan de wereld. Waarom zou je deze niet delen?


Branding is een functie van marketing. Het is echter geen marketing, als je alleen maar probeert aan de wereld te laten zien hoe geweldig (of beroemd) je bent. Dat is niet wat personal branding is. Dat is gewoon ijdelheid en pronken met je leven.

Marketing en personal branding is het leveren van waarde aan je publiek en je (potentiële) klanten, en het creëren en beheren van inhoud op basis van jouw expertise en autoriteit.



Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en TikTok zijn allemaal plaatsen waar we de wereld de persoon laten zien waarvan we willen dat de wereld ons kent.


"Het is gewoon pronken met je leven en het maakt je geen expert in iets anders dan ijdelheid en narcisme".

Ik heb me in het recente verleden vaak aan het bovenstaande schuldig gemaakt. Sinds ik de stap heb gezet om mijn talenten, ervaring en kennis te gaan delen, ben aan het veranderen en krijg ik veel energie terug voor hetgeen wat ik geef.


Mijn "nieuwe" levensmotto is: "Verbind, Leer, Inspireer en Groei met Stijl in je Pak.

Ik sta open en wil jou graag helpen, daar waar mogelijk.


Laten we niet toestaan ​​dat onze persoonlijke ijdelheid onze personal branding verpest. Het hebben van een sterk en waardevol personal brand is in de tijd waarin we leven te belangrijk.


Wil jij de leiding nemen over je eigen leven en werken aan een authentiek personal brand? Kies voor liefde in plaats van ijdelheid, het zal je leven en dat van anderen een stuk mooier maken.

Dankjewel alvast voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reactie!

Ik hoop je een keer te ontmoeten in mijn "Tailored Man in Blue Showroom", waar ik jouw het podium geef, en voeg me gerust toe aan jouw netwerk.

Verbind, Leer en Inspireer en Groei met Stijl in je Pak!

Een stijlvolle groet,

Edgar Nijdam


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft het T.A.I.L.O.R.I.N.G. model ontwikkeld.

Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen: “Maak maatwerk van je leven"


“The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou!


Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.


Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?


69 keer bekeken0 reacties