• EdgarNijdam

Help, een camera, en nu?



Het ontwikkelen van je personal brand is een briljant mechanisme om je talenten en expertise onder de aandacht te brengen. Het opbouwen van een personal brand voor jezelf of je bedrijf op sociale media kan je reputatie verbeteren. Eén van de manieren om dit te doen, is door authentieke video’s te maken.


Hoe kunnen we nou onze "innerlijke criticus" verslaan en boeiende video's maken om onszelf succesvol op de markt te brengen. Het gebruik van sociale media biedt vele kansen om je personal brand te laten groeien?


Ik ben een doorzetter en houd van experimenteren en ben constant op zoek naar manieren om authentiek te zijn op sociale media. Mijn reis begon zo’n vorig jaar toen ik mijn brandstory ontwikkelde en mijn stem op video vond. Door mijn eigen personal brand te ontwikkelen, kon ik de weg vrijmaken voor “The Tailored Man in Blue, it is you”. Het is mijn missie om tools te ontwikkelen die leiders en professionals helpen om authentieke merken te worden en het opnemen van video’s speelt hierin een cruciale rol


Waarom is het toch zo moeilijk om jezelf op de markt te brengen? Wat weerhoudt ons ervan om voor de camera te gaan staan?


We zijn uiteindelijk onze eigen ergste vijand. We houden ervan onze klanten te informeren en ons bedrijf op de markt te brengen, maar we vinden het ongemakkelijk om onszelf te verkopen. Het zogenaamde oplichterssyndroom belemmert ons vermogen om onszelf op de markt te brengen, omdat we bang zijn voor succes en geloven dat we het niet waard zijn. Uiteindelijk voelt het als een bevrijding als je die mentaliteit barrière eenmaal hebben weggenomen.


Ik kan me nog goed herinneren dat ik vorig jaar voor de eerste keer een video opnam en deze postte. Ik vond het doodeng en was bang voor negatieve feedback. Ik vond het doodeng en dacht: “Wie zit er nou op een videoboodschap van mij te wachten”? Het tegendeel echter was waar. Ik kreeg veel positieve reacties en mijn angst voor het opnemen van video’s was overwonnen. Ik plaatste mijn video’s op Facebook, LinkedIn en Instagram en met name op LinkedIn ontving ik de meeste waardering.



LinkedIn is voor mij het platform wat ik echt omarm. Er zijn zo ontzettend veel professionals op LinkedIn en meer dan 90 procent behandelt het nog steeds als een cv-platform. De mogelijkheid om mijn kennis over personal branding te delen was een van de belangrijkste redenen waarom ik voor LinkedIn heb gekozen.


Ik denk oprecht dat LinkedIn een gat in de markt is om professionals te helpen hun masker te laten vallen, op te vallen en authentiek te zijn met hun expertise.


Hoe ik mijn bedriegerssyndroom uiteindelijk heb overwonnen? Ik gebruikte video als een hulpmiddel voor mijn persoonlijke ontwikkeling om mijn innerlijke “criticus” te verslaan. Door video te gebruiken, ben ik een veel krachtigere en zelfverzekerde verteller geworden. Ik weet zeker dat iedereen dit kan en dat het je helpt om een mechanisme te ontwikkelen om zelfverzekerd te zijn en meer in jezelf te geloven.


Veel mensen schrikken terug voor video als medium omdat ze bang zijn dat hun inhoud er middelmatig of niet professioneel uitziet, maar er zijn zoveel platforms die je kunnen helpen authentieke, boeiende video-inhoud te maken zonder de noodzaak aan enige expertise in videobewerking.


Wat zijn nu de eerste stappen om inhoud te maken en contact te maken met je publiek?


Video is een versneller van vertrouwen. Mensen willen graag contact maken met mensen die ze respecteren, vertrouwen en kennen. Speel geen sympathiek spel, maar zorg ervoor dat je gerespecteerd wordt vanwege je zelfvertrouwen en expertise.


De eerste stap is om je mentaliteit voor te bereiden. Maak je los en ontspan je. Bij video's draait alles om energie en het overbrengen van vertrouwen. Als je nerveus bent, kan je publiek die nervositeit voelen. Visualiseer met wie je praat en wees de expert die je bent.


Ten tweede, wees niet bang om de tools te gebruiken die tot je beschikking staan. Er zijn zoveel gratis en premium hulpmiddelen beschikbaar voor bedrijven en particulieren.


Natuurlijk zijn er ook valkuilen als het gaat om videomarketing en om heel eerlijk te zijn, val ik hier ook continu in. Veelvoorkomende valkuilen die je zou moeten vermijden als het gaat om videomarketing zijn:


1. Eén video gebruiken voor alle sociale platforms: dit komt lui over en elk sociaal platform heeft zijn eigen nuances en de manier waarop we inhoud consumeren, is op elk platform anders. Dit is mijn grootste valkuil en of het te maken heeft met mijn luiheid? Ik denk eerder dat het gemak is.


2. Een video maken die veel te lang is, waarbij je de aandacht en tijd van mensen niet respecteert. Probeer op een zo’n korte en boeiend mogelijke manier je boodschap of verhaal over te brengen. 2 tot 3 minuten is echt de max.


3. Een specifieke doelgroep niet aanspreken. Je kan deze fout vermijden door je doelgroep te onderzoeken, zodat je ze met je video’s weet te binden.



Op dit moment maak ik sinds kort iedere week een korte video met mijn podcast gasten. Een kort interview waarin we samen de energie van de inhoud van de podcast delen. Ik merk dat sinds ik dit doe het aantal luisteraars van mijn “The Tailored Man in Blue, it is you” podcast groeit. Bovendien krijg ik, zonder het te hoeven vragen, positieve feedback van mijn gasten. De energie na het opnemen van een podcast is echt geweldig en dit voelen de luisteraars.


Eén van de belangrijkste trends voor videomarketing van dit moment is Live streaming. Live streaming is een toptrend, zeker omdat steeds meer mensen op zoek zijn naar rauwe en authentiek gedreven persoonlijkheden. Bovendien zal het mobiele verbruik alleen maar toenemen en het maken van mobiele video's is een geweldige manier om de millennials te bereiken.


Uiteindelijk draait het allemaal om een goede pasvorm. Je waarden, doelen en je boodschap zijn hierin heel erg belangrijk.


Wanneer neem jij je eerste video op?


Personal branding is een voortdurende reis en om deze reden heb ik een wekelijkse blog en een wekelijkse podcast om professionals en leiders te helpen authentieke merken en makers te zijn. Ik zeg weleens:


“Ik verkoop niet alleen stijlvolle maatkleding, ik help mannen de TAILOR te worden over hun eigen leven”.

Mijn eigen reis heeft er toe geleid dat ik met regelmaat te gast ben in de “DailyBusinessBoost” podcast van Aramik Garabidian. Deze wordt iedere dag live gestreamd op o.a. LinkedIn en Youtube en geeft mij de kans om mijn expertise te delen. Ik voel me vrij voor de camera en geniet ervan om mijn verhaal en mijn boodschap te mogen delen.


Jij hebt ook een verhaal en een boodschap te delen. Het is het fundament van jouw personal branding reis. Het is een spannende reis die je helpt te groeien als mens, zodat je uiteindelijk met je talent een belangrijk verschil kan maken in het leven van anderen.


Ik wens je veel succes met het maken van je eerste video en met je talent bijdraagt en anderen inspireert.


Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk :) “Maak maatwerk van je leven” en wordt TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.


Verbind, Leer en Inspireer en Groei met Stijl in je Pak en word de TAILOR over je eigen leven!


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld.


Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over zijn eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.


Met de BLUES training en het TAILORING model versterkt Edgar ambitieuze vrouwelijke coaches, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.


Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.


“The Tailored Man in Blue. It is You. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de mens in het pak! Het gaat om jou!


Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.


Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?



36 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven