Zoeken
  • EdgarNijdam

Heb je tijd voor een personal branding Quiz?



COVID-19 heeft ons geleerd dat functies komen en gaan, maar wie je bent als persoon, waar je voor staat en je vermogen om anderen te beïnvloeden door jezelf te zijn, is wat overeind blijft. Vraag jezelf niet waar je op dit moment staat, maar vraag jezelf wie je als individu bent.


Zoals Simon Sinek het verwoordt: “Er zijn leiders en er zijn er die lijden. Leiders hebben een machtspositie of invloed. Degenen die leiden, inspireren ons".


Ikzelf ben er in de afgelopen 6 maanden achter gekomen dat ik meer kan dan ik deed. Jaren lang was ik teveel gefocust op mijn “ik”, mijn ego. Mijn "Tailored Man in Blue, it is you" story en model staat hierin centraal. Sinds ik werk aan mijn personal brand gebeuren de meest bijzondere dingen in mijn leven en ontstaan er nieuwe verbindingen die leiden naar nieuwe resultaten. Het voelt zo krachtig en het geeft zoveel energie.


Het ontwikkelen van een personal brand is nu van vitaal belang, aangezien mensen het internet zullen blijven gebruiken om evenementen te organiseren, te werken, te winkelen, vergaderingen te houden en zelfs op afstand mensen te werven, zelfs na COVID-19. Dit betekent dat het waarschijnlijker is dat mensen online over je horen voordat ze je persoonlijk ontmoeten.


Recruiters, potentiële klanten en zelfs nieuwe vrienden zoeken vaak op zoekmachines om meer over jou en wat je doet te weten te komen. Wat je naar buiten brengt, de waarden die je deelt en communiceert, vormen je personal brand en bepalen hoe mensen je zien.


Dit is hét moment om je personal brand te definiëren!



Is personal branding vreemd voor je?


Ik heb een korte quiz voor je samengesteld, welke jou meer inzicht zal geven wie je bent, waar je voor staat en wat in je vermogen ligt om anderen positief te beïnvloeden.


Beantwoord de 7 vragen en ontdek jouw unieke resultaten. Je komt meer te weten over je sterke punten en waar je potentiële problemen kunt tegenkomen die je ervan weerhouden om een sensationeel personal brand op te bouwen.


Ontdek je doel, verduidelijk je boodschap en betover je publiek.


Selecteer de principes die het meest op jou van toepassing zijn:


1. Waarheid, Gerechtigheid, Wijsheid

2. Innovatie, Creativiteit, Verbeeldingskracht

3. Visie, Groei, Oplossingen

4. Impact, Betekenis, Invloed


Welke uitspraak beschrijft het beste de visie die je hebt voor je personal brand?


1. Ik wil de wereld veranderen en het volgende grote ding bouwen

2. Ik wil de wereld beïnvloeden en het leven van mensen verbeteren

3. Ik wil schoonheid in de wereld vinden en een meesterwerk maken

4. Ik wil de wereld begrijpen en mijn kennis delen met anderen


Kies het antwoord dat beschrijft hoe je werkt?


1. Het houdt nooit op. Ik ben altijd druk bezig om dingen te laten gebeuren

2. Ik zoek inspiratie. Ik gebruik mijn artistieke capaciteiten om ideeën tot bloei te brengen

3. Ik maak contact met mensen. Ik creëer inhoud die waarde toevoegt aan mijn publiek

4. Ik blijf op de hoogte. Ik leer mezelf nieuwe ontwikkelingen in mijn vakgebied bij.


Hoe wil je dat anderen jouw personal brand zien?


1. Vernieuwend, Energiek, Zelfdiscipline

2. Inspirerend, Attent, Innemend.

3. Krachtig, Motiverend, Waardevol

4. Cultiverend, Verlicht, Deskundig.


Hoe zou je je aanwezigheid op sociale media omschrijven?


1. Wie heeft daar nou tijd voor?

2. Hangt af van mijn humeur.

3. Social media is het leven.

4. Je zult me vinden als ik iets te zeggen heb.


Hoe zou je je leven buiten het werk omschrijven?


1. Werk is mijn nummer 1 prioriteit, al het andere komt op de tweede plaats.

2. Mijn leven en werk zijn nauw met elkaar verbonden

3. Ik verbreek de verbinding om een gezonde balans tussen werk en privé te behouden

4. Ik word blij als ik eindelijk het kantoor kan verlaten en iets nieuws kan ervaren.


Welk antwoord beschrijft het beste jouw persoonlijke missie?


1. Als je het hebt gebouwd, komt het.

2. Het leven is mooi.

3. Een erfenis achterlaten.

4. Kennis is macht.


Nu je deze quiz hebt gedaan, krijg je meer inzicht in je verlangens en motieven.

We hebben allemaal fundamentele menselijke verlangens en motieven. Ze zijn instinctief en primitief en ik weet zeker dat jij ze ook hebt.


We hebben ook allemaal onze geschiedenis. Als je weet hoe je je verhaal, je levenslessen en je boodschap kunt omzetten in een middel om te communiceren wat je doet, op basis van je zijn, doen en voelen, kun je het gebruiken om je personal brand op te bouwen.


Op deze manier krijgt je geschiedenis een reputatie voor de manier waarop je dingen doet, voor het vertrouwen dat je wekt en voor de geleidelijke nieuwsgierigheid en bewustwording van je activiteiten.


De Zwitserse psycholoog Carl Jung ontwikkelde de zogenaamde archetype-theorie, een serie van twaalf prototypes van karakters die door iedereen worden herkend. Door het gebruik van verhalen, kunst, religie, mythen, karakteriseren archetypen universele gedragspatronen die we allemaal instinctief begrijpen.


Wanneer je in deze archetypen en de gedragskenmerken ervan duikt, zal je waarschijnlijk jezelf, je familie en je vrienden herkennen.


Archetypen kunnen een goed middel zijn om persoonlijke sterke punten te identificeren en daarna te onderzoeken hoe je deze kunt verbinden met je diensten of producten om van daaruit je nieuwe identiteit en project op te bouwen.


Jung definieerde twaalf primaire typen die de menselijke basismotivaties symboliseren. Elk type heeft zijn eigen set van waarden, betekenissen en persoonlijkheidskenmerken.


1. De Rebel wil revolutie.

2. De Nar leeft in het moment.

3. De Verleider wil jou de hunne maken.

4. De Zorggever wil jou koesteren.

5. De Groepsmens wil erbij horen.

6. De Onschuldige wil gewoon gelukkig zijn.

7. De Leider wil absolute macht.

8. De Wijze is altijd op zoek naar de waarheid.

9. De Magiër laat dromen uitkomen.

10. De Held wil zichzelf bewijzen.

11. De Schepper hunkert naar perfectie.

12. De Ontdekker wil loskomen.


Er zijn twee hoofdredenen waarom je je personal brand zou willen afstemmen op een archetype.


Verbinding: de meeste (personal) brands concurreren op kenmerken als voordelen en prijs. Als je niet wilt dat je (personal) brand een handelswaar wordt, raad ik je aan om een diepere band met je publiek op te bouwen.


Differentiatie: als het gaat om opvallen in een menigte, lijken differentiatiestrategieën voor nieuwkomers niet meer te werken. Een sterk personal brand daarentegen heeft oneindige mogelijkheden. Het is niet alleen uniek, maar kan ook buitengewoon gedenkwaardig zijn.


Welke van deze 12 archetypen past het beste bij jou? Zodra je je archetype hebt gevonden, zal je je unieke sterke punten en psychologische prikkels ontdekken om meer ideale klanten aan te trekken.


"Your vision will become clear only when you can look into your own heart. Who looks outside dreams, who looks inside awakens". - Carl Jung

Hoewel we ons nu misschien voorbereiden op het leven na COVID-19, zullen de overblijfselen nog lang blijven bestaan. Zoals bij elke negatieve situatie, is het logisch dat je transformeert en zo goed mogelijk de lessen leert die COVID-19 biedt. Voor elke branche zullen die lessen anders zijn.


Als er één personal branding les is die we leren van de lockdown, is het dat je online profiel ertoe doet.


Ik hoop dat ieder van ons gaandeweg de lessen omarmt die relevant zijn voor wie we zijn en wat we doen, want zoals vaak gezegd wordt: “De belangrijkste levenslessen zijn de lessen die we in moeilijke tijden leren”.



Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak!


58 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67