• EdgarNijdam

Groei in je Maatpak en omarm je nieuwe mogelijkheden.


Als maatkleding specialist zie ik mijn cliënten graag groeien in hun maatpak. Dit begint met het kiezen van een duidelijke en uniforme stijl. Ik vraag vaak aan mijn cliënten: “Stel, je geeft een presentatie voor 10.000 man over datgene waar jouw passie ligt. In welke kledingstijl voel jij jezelf het meeste op je gemak, zelfverzekerd en welke kleur speelt daarin een rol? Uiteindelijk wil je een onweerstaanbare eerste indruk maken zonder ook maar één woord te zeggen.


Met deze vraag wordt snel duidelijk welke kledingstijl we gaan kiezen. Wat ik hiermee ook bereik is dat mijn cliënten gaan fantaseren over die plek op het podium voor 10.000 man. Hier hebben ze nog niet eerder aan gedacht en het maakt iets in ze los. Al jaren doen ze dat ene kunstje waar ze goed in zijn en dromen ze over die promotie en die salarisverhoging. Voor 10.000 man op een podium staan en je passie delen, is toch even iets anders.


Is het dan mogelijk om je carrière te veranderen?


Eén ding kan op dit moment niet ontkend worden; de technologie heeft de manier waarop we leven, werken, handelen en communiceren enorm veranderd. De manier waarop we omgaan met loopbaanontwikkeling echter, lijkt nog steeds erg veel op de tijd dat ik aan het begin stond van mijn carrière. Eén diploma en één carrière zijn genoeg om een ​​fatsoenlijk leven te leiden.


In de toekomst van het werken, verlopen loopbanen veel vloeiender en zal de gemiddelde professional niet alleen meer banen hebben, maar kunnen ze hele carrières veranderen.


Baangarantie? Zekerheid? Ik geloof dat dat verleden tijd is. Andere tijden vereisen een andere manier van denken en we moeten heroverwegen hoe we relevant kunnen blijven in de snel veranderende wereld van het werken.


Werken in je carrière is niet genoeg om voorop te blijven lopen. Werken aan je carrière is waar de ontbrekende schakel tussen je huidige status en je toekomstig succes ligt. Dit is precies wat ik bedoel met ‘Groeien in je maatpak’.



Wat is het verschil?


Lange tijd waren het opdoen van ervaring, het krijgen van promotie en het maken van jaren de factoren die je nodig had om vooruit te komen. Dat is werken in je carrière.

Met meer toegang tot talent is er echter ook meer concurrentie en beter zijn is niet meer goed genoeg. Diploma's en expertise zijn handelswaar geworden.


Verbonden zijn, bekend staan ​​om iets dat groter is dan een functietitel en zichtbaar zijn voor de juiste mensen, zijn de winnende factoren die je kunnen helpen nu op te vallen en gekozen te worden voor kansen. Dit is werken aan je carrière.


Een belangrijk onderdeel van het werken aan je carrière is het ontwikkelen en aanscherpen van je personal brand. Dit betekent niets anders dan het kennen, bezitten en kunnen communiceren van je je talent, kwaliteiten, waarden, drijfveren en hetgeen waarin jij een verschil maakt.


Je personal brand doet al het zware werk, zowel online en offline, en helpt je om de juiste redenen op te vallen. Het belangrijkste is wat anderen over je denken, hoe ze je zien en wat ze zich van je herinneren. En dat gaat veel verder dan je eigen vier muren, je bedrijf of zelfs je branche. We leven in een mondiale economie waar de meeste beslissingen tegenwoordig online beginnen.


Zodra we een cv of een verwijzing krijgen, ons voorbereiden op een vergadering of overwegen een professional in te schakelen, zoeken we op Google. Onze beslissingen zijn gebaseerd op wat we zien (of niet), en met onze kortere aandacht spanne heb je heel weinig tijd om een ​​goede indruk te maken. Daarom kan jouw merk je grootste troef zijn, afhankelijk van of je het actief opbouwt en beheert.


Kortom, je personal brand is je reputatie en je reputatie is de reden waarvoor je wordt betaald. Sta jij bekend als de go-to-person? De kans is groot dat ze voor jou kiezen.



Er zijn drie dingen die je kunt doen om je kansen, inkomen en je impact te vergroten:


1. Creëer en onderhoud schone en aantrekkelijke online profielen.


2. Bouw en koester een sterk en wereldwijd netwerk.


3. Deel, becommentarieer en neem deel aan relevante inhoud met een persoonlijke stijl.


Kortom: Je grootste troef kan snel je grootste valkuil worden als je niet met de tijd meegroeit, groeit en verandert. Vertrouwen op meer doen van wat werkte om je te brengen waar je naartoe wilt, zal je niet verder brengen.


Het is dus tijd om te heroverwegen, te handelen en in sommige gevallen, te veranderen.


Denk eens goed na over hoe jij wilt groeien in je maatpak en durf jezelf een nieuw personal brand aan te meten. Het maakt je leven spannend, uitdagend en bovendien zorgt het voor persoonlijke groei.


Wil jij ook graag 'Groeien in je Maatpak' en heb je dat extra duwtje in de rug nodig?

Ik nodig je graag uit in mijn "The Tailored Man in Blue, it is you" showroom voor een inspirerende kennismaking.


Dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reacties! En wil je aub deze blog met jouw relaties delen? Dat waardeer ik enorm en alvast enorm bedankt! Ik hoop je gauw te ontmoeten, EN voeg me gerust toe aan jouw netwerk :) “Maak maatwerk van je leven” en word TAILOR over je eigen bestaan en bewustzijn, zodat je vrijheid vindt in jezelf en dat durft te delen met de wereld.


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een eerste breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker en heeft zijn eigen TAILORING model ontwikkeld.


Vandaag de dag werkt Edgar met CEO's, ondernemers, leidinggevenden, coaches en influencers in verschillende branches. Hij verkoopt niet alleen stijlvolle maatkleding, maar helpt mannen de TAILOR te worden over zijn eigen leven. Met al zijn ervaring in Experience Tailoring, is hij erachter gekomen dat geen enkel individu hetzelfde is; iedereen heeft een uniek doel en iedereen is hier aanwezig om zijn unieke doel te vervullen. Weet je wat dit is en hoe je dit naar de wereld kunt communiceren? Met jouw verhaal, levenslessen en boodschap kun je het verschil maken in het leven van anderen. Als je dit goed verpakt, zal je meer mensen aantrekken en respect afdwingen.


Met de BLUES training en het TAILORING model helpt Edgar ambitieuze vrouwelijke coaches, sprekers, ondernemers, kunstenaars en entertainers hun levensverhaal, levenslessen en boodschap aan de wereld te ontwikkelen en helpt hij ze aan een nieuwe magnetiserende brandstory.


Hiermee vinden ze meer vrijheid om zichzelf te zijn, trekken ze meer mensen/klanten aan, hebben ze meer energie en zijn ze zelfverzekerder, hebben ze een betere relatie met hun publiek en ontwikkelen ze een uniek authentiek personal brand vanuit hun eigen levenslessen.


“The Tailored Man in Blue. It is You". Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de mens in het pak! In een pak zitten een hart en een ziel, het gaat om jou!


Samen gaan we de wereld een beetje mooier maken. Jij hebt het talent om te transformeren. Met jouw aandacht, attitude en authenticiteit weet je de juiste mensen aan te trekken. Jij hebt het imago dat inspireert. Jij neemt de leiding neemt over je eigen, zodat je de leider wordt van je eigen toekomst. Je ontwikkelt je continu. Op deze manier bouw je aan duurzame resultaten en relaties. Met jouw authentieke personal brand en verhaal maak je impact. Je onderscheid je en valt op in je groeiende netwerk. Je doet waar je goed in bent en leeft je potentieel en dit maakt je gelukkig.


Het is mijn missie om een stijlvol, authentiek en inspirerend netwerk op te bouwen, waar mee we een podium creëren en miljoenen mensen kunnen helpen en inspireren. Kan ik jou verwelkomen in mijn netwerk?



30 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven