Zoeken
  • EdgarNijdam

De sleutel voor een succesvolle carrière.



Ik had vorige week een cliënt in mijn showroom. Het viel hem op dat ik in de afgelopen maanden een stuk zichtbaarder ben geworden. Op zijn vraag of hij een personal brand nodig heeft om succesvol te zijn, antwoorde ik volmondig "ja".


Personal branding is cruciaal voor het opbouwen van een succesvolle carrière. Het promoten van jezelf en je carrière als merk is meer dan alleen creatieve visitekaartjes of mooie lettertypen. Het gaat erom hoe je jezelf presenteert aan potentiële klanten, klanten en ieder ander die je nodig hebt voor je carrière.


Dit is mijn 19e blog van de “Authentic Personal Branding Stories” en dat vier ik. Ik heb mezelf de gewoonte aangeleerd iedere week een blog met je te delen. Ik ben erachter gekomen dat ik het leuk vind, ervan leer en steeds zichtbaarder wordt op de diverse sociale media. Op deze manier bouw ik aan mijn personal brand en wil ik jou te inspireren.


Jouw personal brand is een indicatie van wat je te bieden hebt en kan je succes maken of breken. Het is ook een indicatie van vertrouwen, geloofwaardigheid en het vermogen om prioriteiten te stellen.


Wat maakt een personal brand zowel effectief als authentiek?


Ik ben erachter gekomen dat onderstaande drie manieren mij helpen om een sterk personal brand te creëren waarmee ik mijn nieuwe carrièrekansen en successen een vliegende start kan geven! Voor mij hebben ze tot op heden goed gewerkt. Ik daag je uit om ze ook voor jou te laten werken.


1. Wees trouw aan jezelf.


Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar wanneer je een personal brand ontwikkelt, moet je je vooral op jezelf concentreren. Dit klinkt misschien wat egoïstisch, maar je imago, je stem en je aanwezigheid zijn het enige dat telt. Als je trouw bent aan jezelf en zoveel mogelijk authenticiteit probeert uit te stralen, zullen mensen het merken.


Zorg er daarnaast voor dat je een duidelijke stem hebt. Je stem moet consistent, gefocust en herkenbaar zijn. Als ik jou zou helpen bij het ontwikkelen van jouw personal brand, zou de eerste stap zijn, het werken aan jouw stem. Door een boodschap te ontwikkelen en die boodschap op een authentieke en unieke manier duidelijk over te brengen aan je publiek, word je beter begrepen en gewaardeerd.


“Wees trouw aan jezelf en eerlijk naar anderen. Dat maakt dingen minder ingewikkeld.”

2. Besteed aandacht aan je online imago.


Je online imago is datgene wat er van jou te vinden is op internet. Steeds meer werkgevers maken gebruik van het digitale visitekaartje dat jij bewust of onbewust achterlaat via social media. Kies je ervoor geen digitale voetafdruk achter te laten? Ook prima natuurlijk. Maar soms kan het voor je werken. Is er een kandidaat die qua CV dezelfde kansen heeft, maar een online profiel dat beter aansluit bij de functie? Dan sta jij misschien één-nul achter. Als je niet zeker weet hoe je online imago eruit ziet, is het tijd om al je sociale media en online activiteiten eens onder de loep te nemen, om ervoor te zorgen dat ze passen bij jouw personal brand.


Neem de tijd om je online imago op te schonen door te kijken of je informatie kunt laten verwijderen en Google-meldingen voor je naam in te stellen, zodat je wordt gewaarschuwd wanneer er nieuwe informatie verschijnt. Door er bovenop te zitten, zal je een beter imago ontwikkelen wat leidt tot een meer samenhangend en professioneel personal brand.

Let hierbij op de volgende punten: 1. Wees online vindbaar. 2. Vraag om feedback. 3. Laat je kwaliteiten zien. 4. Wees consistent. 5. Voorkom negativiteit. 3. Breng jezelf op de markt. Bij personal branding draait alles om het op de juiste manier promoten van jezelf. Zorg ervoor dat je dit op een herkenbare en persoonlijke manier doet. Wees actief op zoveel mogelijk sociale mediaplatforms waarvan je denkt dat ze relevant zijn voor jouw personal brand. Door mensen eraan te herinneren dat je net zo menselijk bent als zij, zullen ze zich sneller aangetrokken voelen tot jouw brand. Zorg er ook voor dat het verhaal dat je presenteert consistent, uniek en persoonlijk is. Laat je authentieke ik samenwerken met je personal brand. Onthoud dit: “Het hebben van een personal brand kunnen je carrièrekansen en successen een boost geven! Vergeet gewoon niet jezelf te zijn, laat je stem horen en breng jezelf op de markt.


“Van jezelf houden en elkaar ondersteunen in het proces naar een authentiek persoon worden, is misschien wel de grootste daad van moed.” - Bréne Brown

Heb je hier hulp bij nodig? Neem gerust contact met me op, zodat ik je kan helpen.



Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou!

64 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67