Zoeken
  • EdgarNijdam

De routekaart naar duurzame resultaten.



In ons werk en in ons persoonlijk leven creëren we een gevoel van evenwicht door te begrijpen wat we willen en wat we niet willen. We geven prioriteit door minder van het ene en meer van het andere te willen.


Minder overweldiging en meer vooruitgang.

Minder dingen om op te reageren en meer resultaten.

Minder drukte en meer tijd.

Minder beperkingen en meer keuzes.

Minder stress en meer balans.

Minder angst en meer liefde.


De ironie is dat we veel tijd besteden aan dingen die ons niet zullen brengen waar we heen willen. We geven vaak de prioriteit aan de dingen waarvan we zeggen dat we ze niet willen blijven doen.


De truc om je gewenste resultaten te krijgen, is door je acties af te stemmen op de resultaten die je wilt. Neem de tijd om te begrijpen waar je heen wilt.

Maak een must-do lijst die je daarbij zal helpen.

Denk na over “meer van wat” en “minder van wat niet”.


In mijn “Tailored Man in Blue” blueprint staat de “R” voor het opbouwen van duurzame resultaten en relaties. We kennen allemaal een slechte periode in ons leven waarin we niet het soort resultaten behaalden die we graag hadden willen behalen?


Voel je je vastgelopen in je bedrijf, carrière of relatie? Je bent niet de enige, we gaan allemaal door moeilijke periodes. Het goede nieuws is dat er een zekere manier is om uit de sleur te komen waarin je je bevindt en de resultaten te krijgen waarvan je weet dat je die verdient.


Deze 3 manieren hebben mij geholpen om de eerste resultaten te krijgen die ik wilde in mijn leven:


1. Een duidelijke visie van het grote geheel


Er was een periode in mijn leven dat ik mijzelf als een gevangene voelde in mijn eigen ontworpen leven. Ik nam de stap om in mezelf te investeren en me te ontwikkelen en ik transformeerde, waardoor er meer rust, ruimte en balans ontstond. In maart van dit jaar werden we allemaal getroffen door de Corona crisis. Wederom ervaarde ik onrust en investeerde ik in mijzelf en transformeerde. Ik ontwikkelde de “Tailored Man in Blue” blueprint. Deze blueprint omvat een duidelijke visie van wat ik in mijn leven wil ervaren.


Door dit te doen, kan ik het grotere plaatje van mijn leven zien en helpt het me deze tijden te doorstaan. Mijn hoop, droom en doelen heb ik verankerd is in mijn grotere plaatje.


Hoe creëerde ik een ​​duidelijke visie?


Mijn visie is duidelijk gedefinieerd.

Mijn visie is gericht zijn op het dienen van anderen.

Mijn visie heb ik opgeschreven.

Mijn visie neem ik elke dag door.


"Als je aan iets spannends werkt waar je echt om geeft, hoef je niet te worden gepusht, de visie trekt je aan."


2. Doelen zijn je routekaart


Veel mensen gebruiken gevoelsmatig de woorden "doel" en "visie" door elkaar. Een doel is een richtinggevend middel. Stel je voor dat ik je uitnodig op mijn 52e verjaardag. Op jouw vraag waar je moet zijn, zeg ik simpelweg: “Ik woon in Maarssen en ons huis is lichtblauw en heeft een witte deur”.


Ik wed dat je zou denken dat ik gek ben. Maarssen is best groot. Wat beter zou zijn, is als ik je mijn straatnaam en huisnummer had gegeven. Zo is het ook met doelen. De doelen die je stelt, zijn bedoeld om je naar je eindbestemming (jouw visie) te leiden. Als je doelen niet aan een groter geheel zijn gekoppeld, dan verplaats je je gewoon overal en nergens heen.


Hoe stel je duidelijke doelen?


Stel dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse doelen.

Schrijf je doelen op.

Als je doelen zijn bereikt, moeten ze je dichter bij je grotere plaatje brengen.

Neem je doelen elke dag door.


“Het enige dat tussen jou en je doel staat, is alles wat jij jezelf vertelt dat je het niet kan”.


3. Acties gaan vooraf aan resultaten


Dit klinkt erg cliché, maar het is een belangrijke waarheid die we vaak niet toepassen. Als we niet doen wat we zouden moeten doen, zullen we niet de resultaten ervaren die we willen ervaren. De kwaliteit van de resultaten die we willen ervaren, hangt af van de enorme hoeveelheden acties die we ondernemen. Alleen op deze manier bereik je kwalitatieve en duurzame resultaten.


Om het soort resultaten te krijgen die je in je leven wilt hebben, is het noodzakelijk dat je een duidelijke visie voor jezelf creëert , doelen stelt die je naar jouw visie leiden en elke dag consequente en enorme hoeveelheden actie onderneemt om geweldige en duurzame resultaten te behalen. De rest is geschiedenis :-).


“Actions always prove why words mean nothing”.


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak! Het gaat om jou!



39 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67