Zoeken
  • EdgarNijdam

Ben jij je ervan bewust dat je een Personal Brand hebt?

Bijgewerkt: jul 24



Mijn tweede blog van “The A-Z Authentic Personal Branding Stories” gaat over bewustzijn. Natuurlijk ken je de betekenis van bewustzijn en sta je zo bewust mogelijk in het leven. Je weet wat je ziet, hoort of voelt en je verwerkt deze informatie op jouw eigen manier. Je hebt dus een uniek bewustzijn, een eigen ik.


Helaas worden we snel afgeleid en verliezen we ons bewustzijn en dus ook ons eigen ik. We verliezen onze richting en we verliezen onze aandacht. Afleiding is de ultieme dief van het leven en van het menselijk bewustzijn. Er is veel bij gebaat om het onbelangrijke in ons leven te minimaliseren. Als we constant afgeleid zijn, kunnen we nooit de magie van het moment voelen of er in opgaan. Afleiding doodt aanwezigheid, vreugde en dankbaarheid. Je kunt afleiding in je leven minimaliseren. Als je dat doet, gaat er een heel nieuw niveau van leven voor je open. Het voelt ongelooflijk betrokken.


Je eigen ik verliezen, doordat je je bewustzijn verliest, komt vaak voor. Ik weet maar al te goed van mezelf, dat als ik gehaast ben, ik onbeleefd en kortaf reageer tegen mensen van wie ik veel houd. Ik vind mezelf geen onbeleefd mens, maar als ik onbeleefd en kortaf doe dan ben ik een onbeleefd mens. Ik zou dan tegen mezelf moeten zeggen: “Edgar, dat is niet de echte jij, maar het komt doordat je gehaast bent".

Ik zou mijn gedrag dus moeten veranderen als ik gehaast ben en mensen van wie ik houd vriendelijk en beleefd te woord staan.


"Voor het veranderen van een persoon is het noodzakelijk om zijn zelfbewustzijn te veranderen" - Abraham A. Maslow

Hoe vaak denken we wel niet: “De echte ik zou dat niet doen”.

Een deel van het bewustzijn is het accepteren van wie we werkelijk zijn, niet alleen in onze geest, maar ook in ons gedrag in deze wereld. Om te accepteren en te zeggen: “Goh, dat was ik. Ik heb dat gedaan en ik ben verantwoordelijk voor mezelf. Ik ben verantwoordelijk voor mijn acties, emoties en houding, hoe ik andere mensen behandel”.

Vraag jezelf dan af: “Is dit de persoon die ik wil zijn? Ben ik daar blij mee? Ben ik daar trots op? Is er iets dat ik zou kunnen veranderen in mijn karakter, mijn gedrag of overtuigingen waardoor ik een beter persoon zou worden”?


Als je de wereld niet je echte ik laat zien, is het tijd om opnieuw verbinding te maken en verantwoordelijkheid te nemen voor de persoon die je bent geworden, zelfs als een deel daarvan negatief voor je is. Accepteer dat je moet veranderen. Laat je op een nieuwe manier zien, verander, zoek iets binnen in je dat je opfleurt en je een positieve houding en een positief karakter geeft waar je trots op kunt zijn. Vind je authentieke ik.



Nu je je bewust bent van je authentieke ik is mijn vraag aan jou:

“Ben je je ervan bewust dat je een personal brand hebt dat mensen aantrekt of afstoot”?

Ik werd hier zelf bewust van nadat ik een e-mail van Brendon Burchard ontving. Ik kwam erachter dat ik niet mijn “echte ik” liet zien en om die reden niet bewust in mijn leven stond. Ook ben ik erachter gekomen dat je de draad kunt oppakken en stap voor stap kunt werken aan je authentiek ik en aan een authentiek personal brand. Het mooie van dit proces is dat je bewustzijn met de dag groeit.


Personal branding is niet altijd eenvoudig. Het behelst veel meer dan jezelf op wat voor manier dan ook te laten zien. Het is een combinatie van veel bewegende onderdelen om een ​​beeld te creëren dat je identificeert en onderscheidt van anderen.


"The keys to personal brand success are self definition, transparency, authenticity and accountability" - Chris Brogan

Ik moet eerlijk zijn, personal branding is tegenwoordig zo'n trendy onderwerp dat ik me heb afgevraagd hoe ik mijn bijdrage in deze blog zinvol kan maken. Maar hoe meer ik erover nadacht, des te meer ik me realiseerde dat veel mensen nog steeds moeite hebben om aan de slag te gaan met hun personal brand en niet kunnen achterhalen waarom.


Ik heb met een aantal relaties gesproken over het opbouwen van hun personal brand en hoewel ze bijna allemaal de waarde ervan inzien en de verschillende bewegende delen ervan begrijpen, lopen de meesten vast wanneer ze stap 1 moeten uitvoeren: het definiëren van hun persoonlijke en professionele visie.

Waarom is dat? De belangrijkste reden is gebrek aan zelfbewustzijn. De waarheid is dat we niet zo zelfbewust zijn als we denken dat we zijn. 95% van de mensen denkt zelfbewust te zijn, maar slechts 10-15% is dat echt.


"Zelfbewustzijn is het kunnen accepteren van je zwakheden terwijl je al je aandacht op je sterke punten richt" - Gary Vee

Een cruciale stap bij het ontwikkelen van je personal brand is dat je je sterke en zwakke punten moet kunnen begrijpen. Een personal brand bouwen zonder dat te begrijpen, kan een vermoeiend, langdurig proces zijn. Je zal vanaf het begin benadeeld zijn. Veel mensen vermijden dit omdat het moeilijk is om buiten onze zelfperceptie te stappen en onszelf goed te bekijken.


Een positieve houding ten opzichte van persoonlijke ontwikkeling en een bereidheid om te verbeteren is een essentiële mentaliteit die je nodig hebt, voordat je aan je ‘personal branding journey’ begint. Het goede nieuws is dat zelfbewustzijn een verrassend goed te ontwikkelen vaardigheid is. Er zijn twee aspecten waar je op moet letten:


intern en extern zelfbewustzijn


Intern zelfbewustzijn gaat over jezelf begrijpen; je passies, je ambities, je waarden, waar je in gelooft, etc. Extern zelfbewustzijn gaat over het begrijpen hoe anderen je zien.


Overweeg eens om een ​​goede vriend of collega te vragen om oprechte en ondersteunende feedback over je sterke en zwakke punten. De reis naar extern zelfbewustzijn kan behoorlijk moeilijk en soms ongemakkelijk zijn (niemand ontvangt graag negatieve feedback), maar de resultaten zullen je helpen bij je persoonlijke groei en je personal brand.

Dus voordat je het water in springt en willekeurige dingen gaat posten om je personal brand te 'bouwen', stop dan en neem de tijd om jezelf te reflecteren. Onderzoek je persoonlijke en professionele ambities en bepaal een solide basis voor een personal brand dat op lange termijn duurzaam en authentiek zal zijn.


Ik moedig je aan om voor jezelf de Gouden Cirkel van Simon Sinek te gebruiken. Het zal je helpen je waarom te vinden, met andere woorden je levensdoel, een fundamentele stap in het opbouwen van je personal brand visie en missie.



Raak niet in paniek als je je 'waarom' en je ‘persoonlijke missie’ niet meteen kunt achterhalen. Het gaat nog niet om het vinden van je eindbestemming, maar het stuurt je in ieder geval in een bepaalde richting. En zoals ik eerder al noemde: “Richting vergroot je bewustzijn”. Wat wordt jouw richting?

In mijn volgende blog "The A-Z Authentic Personal Branding Stories" behandel ik de "C" van contributie. Je hebt veel te geven aan de wereld. Wat is jouw gift? Tot volgende week.

Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet om het pak, het gaat om de man in het pak!

77 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67