Zoeken
  • EdgarNijdam

Binnen een jaar je droomjob in 5 simpele stappen

Bijgewerkt: sep 18



Ja, je leest het goed en ik verzeker je dat het mogelijk is! In deze 10e blog uit de "A-Z Authentic Personal Branding Stories" ga ik je in verhelderen hoe je binnen een jaar jouw droomjob kunt creëren.


Ik ben 22 jaar ondernemer in de wereld van stijl en herenkleding en in die 22 jaar heb ik diverse stappen genomen en transformaties ondergaan. Bij iedere stap die ik maakte, kwam ik dichter bij mijn droomjob. De afgelopen maanden waren voor mij de ideale situatie om een nieuwe stap te maken en mijn uiteindelijke droomjob te creëren.


Als maatkleding specialist heb ik een nieuwe expertise ontwikkeld, waarbij ik me energiek, optimistisch en mezelf voel. Ik schrijf niet meer over maatpakken, maar over de man in het maatpak. Samen groeien in je maatpak is mijn nieuwe missie. Personal branding is mijn tool. De “Tailored Man in Blue” is mijn nieuwe brandstory. Het bouwen van een stijlvol en inspirerend netwerk, waarmee we een verschil kunnen maken in de wereld is mijn visie.


Het “Tailored Man in Blue” netwerk staat voor: talent, transformatie, ambitie, attitude, aandacht, aantrekkingskracht, imago, inspireren, leiderschap, ontwikkelen, duurzame resultaten en relaties.


Met de “T.A.I.L.O.R.E.D. Man in Blue” methode help ik jou aan een sterk en onderscheidend personal brand, waarmee je binnen een jaar jouw droomjob creëert. Samen maken we stappen en “groeien we in ons maatpak”. Wanneer je je aansluit bij het “Tailored Man in Blue” netwerk ben je niet alleen verzekerd van een stijlvolle uitstraling. Je groeit stap voor stap mee middels het T.A.I.L.O.R.E.D. jaarplan wat ik speciaal voor jou heb ontwikkeld en je omringt jezelf met inspirerende persoonlijkheden.





In de afgelopen maanden leerde ik hoe je in 5 simpele stappen kunt bouwen aan je droomjob, waarbij personal branding een belangrijke tool is. Personal branding is op dit moment belangrijker dan ooit. Veel mensen zijn onzeker over hun baan en toekomst. Met het bouwen van een personal brand vergroot je je kansen in de markt. En juist nu is dat zo belangrijk.


Stel jezelf eens voor:


Je staat aan het begin van je carrière en je legt de lat voor jezelf erg hoog. Je verwachtingen zijn enorm en je wilt niet falen. Dit zorgt voor werkstress en angst om te falen. Ook weet je dat je baan je geen zekerheid biedt.


Je hebt een uitdagende baan en je bent goed in het verbeteren van de zwaktes en voldoet aan alle normen. Je controleert en beheerst en gaat lastige probleemstellingen niet uit de weg. Aan de andere kant ervaar je gebrek aan draagvlak, leercultuur, budgetten, interne samenwerking en tijdsdruk. Het wordt steeds belangrijker om aan resultaatgericht personal branding te werken. Om de stap te maken van werknemer naar werkondernemer, van afhankelijk naar autonoom.

Je bent ondernemer pur sang en je bent trots op je bedrijf. Als ondernemer wil je groeien. Als ondernemer kan er ontzettend veel op je af komen en daar kun je van wakker liggen. Je persoonlijke presentatie en imago zijn van groot belang. Ook wil je een goede connectie maken met je medewerkers en je klanten. De uitdaging die je hebt is om van jouw bedrijf een merk te maken door het creëren van een karakter. Vertellen wie je bent en waar je voor staat, wordt super easy en leuk, zodra jij jouw bedrijf als persoon gaat zien.


Je staat aan de top en dat is geweldig. Aan de top kan het ook "alleen" zijn. Mensen zijn steeds wantrouwender, kritischer en minder vergevingsgezind geworden. Ook de digitale revolutie heeft het de CEO niet altijd gemakkelijk gemaakt. Het wordt steeds belangrijker dat je als CEO van je eigen persoonlijkheid een merk bouwt. Met een eigen marketing- en sales strategie. Maar hoe word je een succesvolle influencer en creëer je impact voor je organisatie? Past een stropdas wel bij de branche waarin je werkt? Heb je een persoonlijke website? Wat is je titel?


Het creëren van jouw droomjob hangt niet altijd af van je vaardigheden en ervaring. Steeds meer bedrijven kijken naar het personal brand van een potentiële werknemer en steeds meer ondernemers en CEO’s onderkennen de kracht van personal branding.


Personal branding staat voor jouw publieke persoonlijkheid. Het zijn jouw kernwaarden, overtuigingen en doelen. Op dit moment raken veel mensen hun baan kwijt. Het bijzondere van een personal brand is dat je deze nooit kwijt raakt. Je personal brand kan wel veranderen afhankelijk van het seizoen waarin je je tijdens je levensreis bevindt. Je personal brand bestaat uit je belangrijkste kwaliteiten, hoe je zichzelf presenteert en wat je drijft.


De meest succesvolle bedrijven ter wereld hebben allemaal unieke en direct herkenbare corporate brands. Denk aan Apple, Heineken, Thuisbezorgd en Rituals; bij het horen van deze merknamen weet je direct waar het bedrijf voor staat.


Personal branding is wellicht relatief nieuw voor jou, maar het werkt op dezelfde manier. Het betekent niet dat je een fysiek product moet verkopen of een visueel handelsmerk moet gebruiken, maar je personal brand bepaalt wie je bent. Het belangrijkste is dat je personal brand je helpt om je te onderscheiden van de rest.



Met deze 5 stappen creëer je je gedroomde job binnen een jaar.


1. Onderscheid jezelf.


Een van de belangrijkste voordelen van het ontwikkelen van een personal brand is het vermogen om je te onderscheiden van de mensen om je heen. Dat is een pluspunt in elke branche, maar het is vooral belangrijk wanneer je op zoek bent naar een nieuwe baan. Het is de aantrekkingskracht waarmee jouw cv zich onderscheidt van de stapel en het kan je helpen een verpletterende eerste indruk achter te laten bij sollicitatiegesprekken.


Om personal branding zo effectief mogelijk te gebruiken, is het belangrijk om te begrijpen wat het werkelijk inhoudt. Je personal brand begint met je vaardigheden en je ervaringen.. Maar daar houdt het niet op. Personal branding omvat ook je carrière ambities, hoe je jezelf presenteert, hoe je met anderen omgaat en wat je sociale betrokkenheid is. De kunst is om deze kwaliteiten te combineren in je cv en ze tot leven te brengen als onderdeel van je zoektocht naar een baan.


2. Weet wie je wilt zijn.


De kern van je personal brand is de reputatie die je voor jezelf op de markt wilt brengen. Wil je bekend staan ​​als hardwerkend? Benaderbaar? Betrouwbaar? Inventief? Energiek? Hoe duidelijker je bent over wie je wilt zijn en waarmee je je reputatie wilt opbouwen, hoe sterker je personal brand zal zijn. Ikzelf heb gekozen voor authentiek, energiek en optimistisch.


3. Begrijp hoe anderen je zien.


We hebben vaak een bepaalde kijk op onszelf. Het probleem is dat het niet altijd overeenkomt met wat anderen zien. Personal branding combineert kunst en wetenschap om deze twee percepties precies op één lijn te brengen.


Een handig startpunt bij het ontwikkelen van je personal is te begrijpen hoe mensen je op dit moment zien. Vraag vrienden, familie en collega's wat jou in hun gedachten doet opvallen. Als je eenmaal weet hoe anderen je zien, is het veel gemakkelijker om je prestaties aan te passen en te verbeteren, zodat de opvattingen van een buitenstaander beter aansluiten bij die van jou.


4. Vooruit plannen.


Onthoud dat het ontwikkelen en versterken van een personal brand deel uitmaakt van het voortdurende proces om je carrière doelen te bereiken. Als je bijvoorbeeld de ambitie hebt om CFO van het bedrijf waarin je werkt te worden, loont het om een ​​reputatie op te bouwen als leider, innovator en iemand die instinctief het grote geheel ziet.


Wanneer je vervolgens op zoek bent naar je volgende baan, kun je je personal brand opnemen in je sollicitatiebrief, je cv en helpt het je bij het beantwoorden van sollicitatievragen. Je komt naar voren als CFO-kandidaat, voordat je überhaupt op CFO banen solliciteert. Ik zeg wel eens: Kleed je als een CFO en je wordt een CFO.


5. Breng je merk tot leven.


Zodra je je personal brand hebt bepaald, wordt het tijd om deze onderdeel te maken van je dagelijkse handelingen. Oefen jezelf te presenteren zoals je gezien wilt worden. Dat wil zeggen, breng je merk tot leven.


Denk hierbij aan de manier waarop je je kleedt voor je werk en hoe je je gedraagt ​​bij sociale functies op kantoor. Dit kan een enorme impact hebben op het imago dat je uitstraalt. Wees echter trouw aan jezelf. Je personal brand zal alleen duurzaam zijn als het congruent is met wie je ‘echt’ bent.


Het is van groot belang dat je je personal brand koestert als het gaat om het behouden van een online aanwezigheid. Je berichten op Twitter, Facebook of LinkedIn kunnen een krachtige impact hebben op hoe anderen je zien, dus denk goed na over wat je schrijft.


We hebben allemaal de mogelijkheid om een ​​personal brand te creëren. Maak de jouwe uniek en blijf er trouw aan, zodat jouw unieke merk gedurende je hele carrière sterker wordt. Het is een geweldige manier om een ​​recruiter te laten weten waar je voor staat, en dat kan je een waardevolle voorsprong geven bij het vinden van je gedroomde baan.


Welke van deze eerste 5 stappen vind jij het lastigste om te implementeren in jouw leven? En Waarom?


SAMEN GROEIEN IN ONZE MAATKLEDING IS MIJN MISSIE. HET IS MIJN MISSIE OM JOUW BESTE JAAR OOIT TE ONTWIKKELEN. JOUW BESTE JAAR WAARIN JE JEZELF BEWUST WORDT VAN JE PERSONAL BRAND EN DE STAPPEN ZET NAAR JOUW DROOMJOB.

Gedurende mijn BNI-lidmaatschap heb ik geleerd dat geven loont. Als je je inschrijft op mijn blogsite en antwoord geeft op de bovenstaande vraag ontvang je van mij een cadeau.


Voordat je aan je personal brand gaat werken is het belangrijk om een positief zelfbeeld te hebben. Met een positief zelfbeeld ontwikkel je meer zelfvertrouwen, respect en geluk in je leven. Ik zie dit als de basics voor het bouwen van een onweerstaanbaar personal brand.


Je ontvangt mijn e-boek “POSITIEF ZELFBEELD GROEIFORMULE” als je je inschrijft voor mijn blog en een comment achterlaat op deze blog. Ik beloof je dat het het waard is. Dit e-boek bevat 7 krachtige tips voor je hoe je een positief zelfbeeld ontwikkeld en meer zelfvertrouwen, respect en geluk krijgt in je leven.




Naast het delen van deze 7 krachtige tips waarmee ik mijn zelfbeeld van destructief naar optimistisch energiek en authentiek transformeerde, ga ik je binnenkort ook vertellen wat mijn plannen zijn om jou te helpen bij het ontwikkelen van je personal brand, welke jou verzekert van jouw droomjob. Hier wil je vast en zeker meer over weten, want laten we eerlijk zijn: Jij wilt toch ook “groeien in je pak” en een job die je plezier, energie en voldoening geeft, waarbij je volledig in je kracht staat.






Dank je wel voor het lezen van mijn blog en ik kijk uit naar jouw reactie!

En wil je alsjeblieft deze blog met jouw relaties hier op LinkedIn of op Facebook delen? Dat waardeer ik erg en alvast enorm bedankt!


Ik hoop je gauw te ontmoeten, en voeg me gerust toe aan jouw netwerk.


De volgende blog in de "A-Z Authentic Personal Branding Stories" gaat over de kracht van kleding. Koop jij je kleding met intelligentie?


Life is about TAILORING it and LIVE a fully TAILORED life.


Een optimistische, energieke en authentieke groet,


Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak!

63 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67