Zoeken
  • EdgarNijdam

Ben jij die nieuwe Filmster met miljoenen Fans?

Bijgewerkt: sep 18



Wil je een authentiek en waardevol personal brand ontwikkelen dan zal je zeker nieuwe vaardigheden moeten ontwikkelen. Vroeg of laat sta je voor de camera en presenteer je jezelf aan een groter publiek. Als het gaat om personal branding, zijn er maar weinig tools die krachtiger zijn dan YouTube. Voor een kijker is het veel effectiever om je gezicht te zien en je stem te horen dan alleen je tweets of Facebook, Instagram of LinkedIn updates te lezen.


Personal branding via video vereist meer kennis en tijd dan Twitter, Facebook, Instagram of LinkedIn. Bovendien is het vrij intimiderend om jezelf als een filmster aan de wereld te tonen. Ik vind dit tot nu toe het spannendste en moeilijkste onderdeel in mijn personal branding reis.


Het ontwikkelen en bouwen van je personal brand kun je vergelijken met een filmster die zich vol fantasie inleeft in zijn nieuwe rol en daarmee miljoenen fans bereikt. Ook jij bent een acteur! Je bent de acteur van je eigen leven, met je eigen verhaal, levenslessen en boodschap die je wilt delen met de wereld.


Mijn grootste filmheld en tevens een van de meest lucratieve personal brands aller tijden is James Bond. Bond is het stereotype van een spion, detective, charmeur, krijgskunstenaar en huurmoordenaar. Bond heeft een gezonde en sterke geest, is zeer intelligent en buitengewoon sluw en onafhankelijk. James Bond is al bijna 60 jaar een legende. Wat kunnen we nu van James Bond leren als het gaat om personal branding?


“First impressions are the most lasting”.

James Bond maakt een verpletterende indruk zonder ook maar één woord te zeggen. Hij kleedt zich onberispelijk en is trots op het uiterlijk dat hij presenteert. Of het nu formeel of casual is, zijn kleding is van goede kwaliteit en op maat gemaakt. Zijn accessoires zijn minimalistisch, maar uitermate stijlvol en verfijnd. James Bond heeft een minimalistische eigen stijl.


“Charm is more valuable than beauty. You can resist beauty, but you can’t resist charm”.

James Bond is zo aardig omdat hij charmant is. Om charmant te zijn, moet je effectief met mensen omgaan en weten wat hen motiveert. Dit vereist dat je interesse toont in anderen, aandachtig luistert en reflecteer, terwijl je hun lichaamstaal en gedrag observeert. James Bond heeft humor en kan een slechte situatie altijd veranderen in een grappige. Ook is Bond uitermate bedreven in storytelling. Storytelling is een vaardigheid, waarbij je de luisteraar meeneemt naar een plek of situatie vol interesse, intriges, dynamiek en opwinding.


“He who is brave is free”.

James bond is moedig. Je bent misschien geen spion, maar je krijgt genoeg kansen in je leven om moed te tonen en risico's te nemen. Het leven is een balans tussen risico en voorzichtigheid. Weet wanneer je risico moet nemen en wanneer het verstandig is om je terug te trekken. Stap af en toe buiten je comfortzone en ga op avontuur om betrokken te blijven bij alles wat het leven te bieden heeft.


“Make it simple, but significant”.

James Bond doet niet ingewikkeld. Of het nu om zijn werk, zijn relaties of zijn leven in het algemeen gaat. Hij wil dingen uitzoeken totdat ze eenvoudig genoeg zijn zonder te simpel te zijn. Als je geen langdurige relaties wilt, wees hier dan vanaf het begin open over. Het is onvriendelijk om mensen te laten bungelen en het zal de zaken alleen maar ingewikkelder maken als je niet duidelijk bent. Wees verfijnd en blijf ongecompliceerd.


“Be a real man and respect women”.

James Bond behandelt vrouwen met respect. Bond weet dat vrouwen zijn gelijke zijn en zich in elke situatie staande kunnen houden. Behandel vrouwen met respect waar je ook gaat; dit advies is belangrijk voor het vormen van solide en loyale relaties, maar ook voor het behouden van een gezond gevoel van eigenwaarde. Een man met een goed zelfbeeld hoeft vrouwen niet neer te halen om zich beter te voelen.


“Don’t let anything stop you from reaching your goal”.

James Bond stelt doelen en realiseert ze. In het begin van elke film krijgt Bond van M. te horen welk land hij moet redden en welke schurk vernietigd moet worden. Stel jezelf de doelen die jij moet bereiken en laat je niet afleiden door alledaagse onbenulligheden. Blijf trouw aan je waarden en ga voor het realiseren van jouw grote droom. Neem geen genoegen met minder en laat niemand je vertellen dat je dromen niet te realiseren zijn!


“The expert in anything was once a beginner”.

James Bond is een expert. Bond weet alles van diamanten, poker, auto’s, vrouwen, bommen ontmantelen en nog veel meer. Dat is leuk voor James maar focus je op waar jij ongelooflijk goed en getalenteerd in bent. Zorg ervoor dat jij de James Bond wordt van de niche waarin jij werkt.





“When there is no enemy within, the enemies outside cannot hurt you”

James Bond kent zijn vijanden. Hij heeft het opgenomen tegen de grootste schurken der aarde. Hij heeft ze bestudeerd en kent hun krachten, gewoontes en zwakheden. Vergeet niet te kijken naar jouw interne vijanden die vaak vermomd zijn als angst, twijfel en onzekerheid. Besteed tijd en aandacht aan ze en zorg ervoor dat ze je niet van jouw missie kunnen afleiden.


“Cooperation is always more powerful than competition”.

James Bond staat altijd open voor samenwerkingen. Als Bond in Amerika is, werkt hij samen met de CIA om zo hun krachten te bundelen. Het Engelse gevoel voor stijl gecombineerd met de Amerikaanse stoere aanpak. Samenwerkingen zijn goed om toegang te krijgen tot ontbrekende kennis en kunde en tegelijkertijd leer je andere mensen kennen die je mogelijk later weer van dienst kunnen zijn. Zorg ervoor dat beide partijen iets te winnen hebben in een samenwerking.


“Don’t fear change. Embrace it”.

James Bond staat open voor verandering en is inmiddels al door 6 acteurs gespeeld. Sean Connery was de perfecte 007 in de jaren 60 en Daniel Craig doet het geweldig in de 21e eeuw. Succesvolle helden weten zich aan te passen in de snelle en turbulente tijd waarin we leven. Kijk om je heen en stel je regelmatig de vraag of iets dat een aantal jaren goed voor je werkte nog steeds bij je past. Wees niet bang voor verandering en vergroot de kring van mensen waar je mee optrekt. Je zult de wereld een minder bedreigende plek vinden als je bereid bent te erkennen dat het leven steeds verandert en als je bereid bent om nieuwe dingen te proberen en ze in je eigen leven te brengen.


“Your network is your net worth”.

James Bond maakt vrienden in hoge kringen. Niet alleen zullen vrienden in hoge kringen je carrière en je sociale leven ten goede komen, ze kunnen je ook op de hoogte houden van bepaalde informatie die niet in kranten en nieuwsbronnen zal verschijnen. Werk aan een kwalitatief netwerk waarvan je leert en waardoor je geïnspireerd wordt.


“Always show love to those who love you”.

Waardeer wat belangrijk is in je leven. Bond lijkt een vrij en los liefdesleven te hebben, maar hij is in staat liefde te koesteren. Koester de mensen van wie je houdt en waar je om geeft. Realiseer je dat deze mensen degenen zijn die het leven maken wat het werkelijk is. Snelle auto's, nieuwe gadgets en chique levensstijlen kunnen de liefde en vriendschap voor degenen die je vertrouwen niet vervangen en staan ​​altijd voor je klaar.


We kunnen dus een hoop leren van James Bond als het gaat om personal branding.

Ik kan jou op de volgende manieren helpen om die filmster in jouw niche te worden.


Met een "Tailored Man in Blue" lidmaatschap garandeer ik je het volgende:


1. Een eerste verpletterende indruk, zonder ook maar één woord te zeggen.

2. Vier stijlvolle "Tailored Man in Blue" aanbiedingen per jaar.

3. Toegang tot het "Tailored Man in Blue" netwerk met 1 keer per jaar een live event.

4. Inspirerende nieuwsbrieven over authentic personal branding en persoonlijke groei.

5. De keuze uit Brons, Zilver, Goud en Platinum.


In mijn volgende blog van "The A-Z authentic Personal Branding Stories" nodig ik je uit voor "Persoonlijke Groei". Persoonlijke groei is een uitnodiging aan iedereen. Slechts enkelen nemen de uitnodiging aan.



Edgar Nijdam startte in 1998 zijn eigen bedrijf Edgar N. Lifestyle for Men. Naast bekende topmerken ontwikkelde Edgar zijn eigen merk Edgar N. Na een breakthrough in Zwitserland ontstond een nieuwe formule, “Tailormade for Men”. Confectie werd vervangen door maatkleding. Edgar heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld als Authentic Personal Branding spreker. Met zijn verhaal, levenslessen en boodschap over “Tailor your Personal Brand” zit hij regelmatig aan tafel bij bedrijven en geeft hij lezingen over dit boeiende onderwerp. De nieuwe brandstory die hieruit ontstaan is, is “The Tailored Man in Blue. It is you. Het gaat niet alleen om het pak, het gaat om de man in het pak!




76 keer bekeken

Hoofdstraat 124

3972 LD  Driebergen-Rijsenburg

edgar@edgar-n.nl

0343-511013

©2020 Edgar N. - NL002148971B67