Hoe ziet de verpakking van jouw bedrijf eruit?

Een merk is een belofte die je uitroept. Hoe zit het eigenlijk met jouw merk en met die van je medewerkers? Jij en je medewerkers zijn namelijk het product en de service vanaf de kennismaking tot aan de klanttevredenheid. Het is belangrijk te leren hoe je een onvergetelijke professionele indruk achter laat. De manier waarop je je kleedt, speelt hierin een belangrijke rol!

Het is tegenwoordig moeilijk om een leider (succesvol) te zijn als je geen positieve indruk achterlaat. Je hebt namelijk slechts 7 seconden om een indruk achter te laten. En hierin gelden maar 2 indrukken: GOED of SLECHT.

Je verschijning doet ertoe! Ieder uur van iedere dag evalueren wij mensen in onze omgeving gebaseerd op wat we horen en wat we zien. Als we iemand ontmoeten, gebruiken we intuïtieve informatie om snel te kunnen bepalen of we iemand toelaten of afstoten. Iemand met een goede professionele indruk zal je sneller toelaten als iemand met een arme professionele indruk.

Onze professionele indruk reflecteert direct welk niveau van aandacht we spenderen aan onze waardevolle uitingen. Een goede outfit is hierin een must, daarna ligt alles in jouw handen. Het gaat er niet om iemand te zijn die je niet bent. Het gaat erom een onvergetelijke indruk achter te laten, zonder ook maar één woord te zeggen.

Het boek ‘Beauty Pays: Why attractive people are more successful’, geschreven door Daniel Hamermesh, laat zien dat goed verzorgde mensen meer geld verdienen, sneller ingehuurd worden, eerder promotie krijgen, etc, dan minder goed verzorgde mensen. Hierbij gaat het niet om uiterlijkheden, maar puur om de aandacht die een persoon zichzelf geeft.

Het is de missie van Edgar N. jou te helpen een verpletterende eerste indruk achter te laten, zonder ook maar één woord te zeggen.

“Wat kan jij met de kleding die je draagt, bereiken?”

Onzekerheid over je uiterlijk is de nummer 1 onzekerheid die er is. Een persoonlijke overwinning komt voor een publieke overwinning. Simpel gezegd: Als we eerst vreugde willen in maatschappelijk succes, dan moeten we eerst aan ons zelf werken. De invloed van kleding speelt hierin een grote en belangrijke rol. Je buitenkant is slechts 10% van je performance. 90% komt van binnenuit. Die 10% bepaalt echter wel hoe je overkomt op anderen. Met de juiste kleding kun je dit beïnvloeden. Wat denk jij dat je met de keuze van je kleding kunt bereiken?

• Je bent succesvoller
• Je wordt serieuzer genomen
• Je legt de nadruk op je kwaliteiten
• Je onderscheidt je van anderen
• Je toont respect
• Je krijgt de aandacht
• Je groeit in de GUN-factor
• Je komt over als een expert
• Je krijgt de opdracht

Wil jij je beste kwaliteiten in je bedrijf ontwikkelen? Wil jij graag een verpletterende eerste indruk achter laten bij je klanten? Wil jij graag de opdracht krijgen? Edgar N. helpt je graag met het ontwikkelen van de beste professionele indruk in jouw bedrijf. Met zijn “Dress2Success” concept wordt de gehele zakelijke garderobe met uiterste precisie op maat gemaakt.

Edgar Nijdam: “Je imago is jouw visuele CV”

De 10 regels